Älvbacka

Direktlänk till inlägg 1 augusti 2010

Tack...

Av Yvonne - 1 augusti 2010 12:43

Lena och SLena, skönt att det finns nån som har samma uppfattning som mej vad gäller sådana tillställningar som PDOL, MEN om Sofia borti Bjärtrå hade kommit på besök till Pitebygden DÅ hade jag nog bjudit henne på kvällen när Euskefeurat

stod på scenen!

Solen lyser idag oj oj vad det är härligt och efterlängtat med en sån här riktigt skön sommardag utan att det hänger regn i luften!

Tog av Moe skorna i förrgår, han var riktigt gammelskodd, men nu har han fått nya dojor så ikväll far vi ut på tur!

Janne skodde honom igår.

 Nu är all inredning till hönshuset målade, ska bara dra en del penseldrag 

i springorna på väggarna med  den ofärgade lacken för att täppa igen för odjuren.

Ytterdörren är klar, Rune ska bara sätta fast nya gångjärn och så ska jag måla den blå.

Byggde en riskåta åt hönsen av björkris när dom inte kunde vara inne längre.

Igår bytte jag ut riset och satte dit ett stort solparasoll och satte ris runtomkring,

hörde hur hönsen jobbade intevsivt där under parasollet! Vad gjorde dom då? Jo

det var fransar på parasollet och dessa drog dom bort och käkade opp!

Skyndade mej att klippa bort fransarna, men det var inte så lätt för det hängde höns i remsorna och drog för glatta livet, alltså helsköna hönor det här!


Nu kom sLena , ska gå ut och umgås lite med henne innan hon far ut med Gnisten.

Hittade hans ena baksko vid grinden , tror Janne gick ut för att sko på den.


 
 
Ingen bild

Stall Lena

1 augusti 2010 20:05

Alltid lika kul att läsa din blogg...fast än jag håller mig rätt bra uppdaterad på gården =)
Det var en fröjd att få komma till gården och stallet idag, och veta att man lämnat PDOL, skriken, musiken, stanken och allt vad som hör festival till...bakom sig!!
Tänka sig att jag varit ifrån dessa fantastiska djur i så många år...får väl tacka Linn, för det var ju hennes häst och djur intresse som fick mig tillbaka. Och så er förståss för den absolut största förmånen man kan få, utan att ha egen häst.
Kollade in de små ridstövlarna, och det är storl. 31, men en liten sådan. Kommer förbi med dem nån dag, och är de för stora så kan ni ju bara arkivera dem ett år.
Kram på er alla!!

 
sofia

sofia

3 augusti 2010 17:56

Var på semster och besökte en kyrka......inte vet jag varifrån eller varför jag började nynna Euskefeuratslåt. "Gode gud i hemmelen du vet ju vad som hände se´n......" sonen 6 år hörde vad jag nynnade och började sjunga *skrattar* det kanske inte nu är den mest kyrkligt bästa bit man kan välja när man går i en kyrka på besök........*skrattar*

Jag försöker "skona" min omgivning med andra sånger än deras.......men vad gör man då dom är så trallvänliga och bra. Ja dom får allt lov att lyssna på dom, varese dom vill eller inte:))

http://www.stallneshime.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards