Älvbacka

Direktlänk till inlägg 28 mars 2011

Blev inget ses imorron...

Av Yvonne - 28 mars 2011 22:22

Är det slöhet månntro, nejdå bara lite brist på något att berätta om!

Händer ju inte så särskilt mycket ibland, men ska iallafall tacka så jättemycket för

grattishälsningar det värmer i kylan!

Ja fast idag har himlen varit blå och det har inte blåst så mycket och solen har värmt

lite grann.

Jag jobbar på med fölen, Kexet ligger bäst till just nu hon är en liten pärla fast

hon har varit lite stursk när det gäller att lyfta framhovarna. Hon var det inte från början fast det kommer ju protester då och då innan allt blir en vana, bak lyfter

hon så snällt!

Knekten har jag kommit närmare, nu går det att borsta honom hel och hållen

förutom att han hoppar när han tycker att det tar för lång tid, lyfta hans ben

är inte att tänka på ännu för jag vill inte bråka med honom utan det får komma när han är redo för det. Ja de små liven har mycket egen vilja och starka är dom.


Nu får inte Kexet dia sin mor längre, hennes juver har gått ihop och ska nu

"laddas" för nästa fölis!

Knekten däremot suger för fullt, men hans mor får ju ingen ny  bebis. Tyvärr...


Igår var tjejerna här och red, Pernilla (stallLenas kusin) var opp från Vännäs

på besök och hon red Kungen. Kul att träffa "småtjejer" som växt opp!


Idag har Janne kört Trolle, Vinna och så drögade han Kungen, det är svårt med

träningen nu ett tag för det är stenhårt underlag förutom på rakbanan som fortfarande är vinterväg.

Jag red byavägen med Moe, men det var så hårt  så det blev bara att skritta

och det blev att fara i "Rolfs backe" och jobba på istället.

Nu måste det komma lite värme snart, är så less kyla och blåst!

Har iallafall en bra bok att trösta mej med!

Läser en stund sedan blir det gonatt!  

 
 
Ingen bild

Stall-Lena

29 mars 2011 17:38

Hej. Jag är ledig från jobbet i morgon, så jag tänkte komma efter att flickorna farit till skolan. Alltid finns det väl nåt arbete du kan sätta mig i att göra :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10
11
12 13
14 15 16 17
18
19 20
21 22 23 24 25
26
27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards