Älvbacka

Direktlänk till inlägg 21 maj 2011

Packat och klart

Av Yvonne - 21 maj 2011 20:39

Äntligen klar för dagen, har just bakat två sockerkakor med äpple i som jag

lovat skänka till fikat på Vitsand imorron!

Janne har varit där idag och hjälpt till att ställa iordning för den stora trav-festen!

En annan har fixat och donat för att ha allt iordning för vi ska iväg redan klockan nio

på morron, Janne ska hjälpa till ett tag med "parkeringen"!

Hann  köra intervall med Bolfaxa på förmiddan och kaninerna har fått vara ute ett par timmar, men jag var tvungen att lyfta ut Rollo ur kaninhuset så att kaninerna

fick ha det ifred! Det har ju faktiskt regnat lite idag och så har det blåst som sjutton!

Iallafall har "dom" lovat vackert väder och sol imorron, hoppas verkligen att det stämmer?

56 hästar är anmälda, hej å hå! Det kommer hästar från Boden , Skellefteå och

Umeå!

Det sista jag gjorde i stallet var att tvätta opp min shettis Kompis som ska gå

barnridning (han ser ut som två "kompis" numera, det är stor skillnad från när han var "travponny"!


Blev sent att blogga igår, även om det inte gick så bra hade jag en trevlig travkväll ändå! Träffade många travvänner bland annat var Stig och Karin opp från  Jämtland med sin vackra svarta hingst Källdals- Brauten som kom tvåa i samma lopp som Moe.

Detta genuina par var till oss på 80talet när vi hade Slogun Tor som avelshingst

och betäckte sitt sto Marina Lill och sedan dess har vi haft kontakt och träffas

då och då på travbanorna!

Tänk egentligen vissa människor man möter minns man varken namn eller utseende på och andra blir "vänner" för livet! Och det är så härligt med vänskap

som håller!

Nån som såg V75? Härlige Stamping vann som han ville!!!!!

Det har nästan slutat att blåsa och det har klarnat opp på himlen, blir en

spännande dag imorron.........    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6 7
8
9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards