Älvbacka

Direktlänk till inlägg 26 juni 2011

trea, duktig kille

Av Yvonne - 26 juni 2011 19:54

Det blev ingen flygande start för Kungen bakom bilen, han blev lite blyg och

tappade i starten. Det var ju första gången för honom i ett autolopp!

Han blev fast på innerspåret, kom ut på upploppet och spurtade till en hedersam tredjeplats! Tid:1.30,8...  

Detta var ju på Skelleftetravets midnattstrav.

Midsommarafton blev en lugn och trivsam kväll i samvaro med några travvänner,

vi var ju bjudna till Sally i Roknäs och där sammanstrålade vi med Astrid och Bengt Olovsson. Robert Lindberg kunde inte komma, hade huset fullt med tjocka släkten.

Sally bjöd på god midsommarmat och öl. Mycket travsnack och kvällen avslutades med att se travet från Hagmyren på TV.

Vi kom hem kring midnatt till glada vovvar och det blev en promenad innan jag

intog sängen.  

Eftersom jag inte följde med på travet (det var Marie som assisterade där) hann

jag med att klättra i rolfls backe med Moe och det blev även en "snabbis" efter travbanan som avslutning.

Det är faktiskt skönt att få vara hemma själv ibland och få rå sig själv , pyssla

med djuren och förbereda morrondagen!

Igår lördag hade jag lovat hundarna att få bada så det var bara att ta på sig storstövlarna och traska ner till "älva", Vilja har börjat fatta att hon måste

vara snabb så hon hinner före till pinnen innan Molly tar den! Tre gånger igår hann

lilltjejen hoppa i före Molly och ta pinnen, gissa hon var mallig!  


Söndagen har varit så där lagom, vaknade halv åtta när Göran kom med sin traktor, han for opp efter rakbanan och slog av buskarna efter kanterna.

Jag gick ut och gav hästarna kraftfoder, släppte ut dom och mockade.

Efter det satte jag opp  en beteshage till Kungen och Gnisten, det är suveränt med plaststolparna och elbanden.

Mycket belåtna pållar har gått och betat hela dagen.

Vackert väder och hamburgergrillning tillsammans med Iréne och JanRobert,

nu har "veten" flyttat in i "lillstugan" tills det blir dags för henne att bryta opp

från Pitebygden och flytta ner till stora staden.

Kommer att sakna henne...    

Och ja, Stamping kom tvåa, det var mycket tätt på mållinjen mellan honom

och Myllarfaks, samma tid hade dom.  


StallLena och Josse har varit och ridit Kungen och Bolfaxa, imorron ska vi ta itu med Trolle, få se om Iréne hittar nåt?  


Igår var jag jätteförb. Hade bloggat nästan färdigt DÅ försvinner alltihop!!!

Började om på nytt och vaf..n då händer samma sak igen och då gav jag opp!  

Har verkligen hållit andan nu för att inte samma sak skulle hända, men YES jag

klarade det!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13 14 15 16 17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards