Älvbacka

Direktlänk till inlägg 1 april 2012

Kylig söndag

Av Yvonne - 1 april 2012 19:37

Minusgrader på natten, utmärkt för då "fryser" snön bort och det blir inte så grisigt på backen!

Var iväg på förmiddan till Dollarstore och handlade påskgodis, vi får ju besök av Anna, Petter och småtjejerna

Edit Rut och Sally nu i påskveckan och då är det påskägg som gäller förståss!

Åhh vad hundarna ska bli glada, det är ju rena drömmen för dom när småtjejerna kommer...tänk bara vilken lycka att få placera sig under köksbordet när det är mat på gång, då dimper det alltid ner nån smakbit på golvet!  


Kaninerna har fått påskfint och nya grenar att gnaga på, jag ska oxå sätta lite påskfjädrar i  riset ute på gården.

Undrar ifall det förekommer  på flera ställen i vårt avlånga land eller är det bara häroppe som man  har "påskris med fjädrar" utomhus?

StallLena och Josse kom på senare delen av eftermiddan, hade ju bett om hjälp med Esset!

När dom farit ut på en ridtur hämtade jag in "skogsisarna", de andra var redan inne och medan Esset åt sitt kraftfoder borstade jag honom och lyfte hovarna, hann även med att "mekanika" Trolle innan ryttarinnorna var tillbaks...

det blev en liten sväng på stallbacken för Esset med mej i tömmarna och tjejerna på varsin sida i grimskaften, satte inte på nåt huvudlag utan vi körde i grimman. Imorron ska han få prova på att ha bett i munnen en stund!


I övrigt har dagen varit ganska lugn och hästarna har varit lediga.  

 
 
Carina

Carina

1 april 2012 23:33

Gokväll :)
Undrar om du fått fotona på Kungen jag skickade dig här om dagen? Fotade lite i Torsdags,men hann inte fota Moe pga att jag var tvungen och åka och jobba..
Trevlig kväll!

http://www.donnasarina.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Anna

2 april 2012 09:49

Ja, idag var Rut riktigt arg. Hon trodde att vi skulle till flyget när vi åkte till dagis.

Och påskfjädrar ute brukar många häromkring ha i någon lämplig buske.

Vi ses imorgon!

 
Ingen bild

yvonneholmgren

2 april 2012 18:48

Tusen tack Carina!
Har vidarebefodrat dom till Josse för insättning på bloggen.
Det var jätteläckra bilder i snöyran!
kramkram gumman!

 
Ingen bild

yvonneholmgren

2 april 2012 18:52

Haha, ja lilla Rutan hon är en härlig unge!
Jaha det är inte bara häroppe sm man har påskris utomhus...

 
Ingen bild

Josse

2 april 2012 21:15

Yvonne, jag har inte fått mailet med bilderna, så du får gärna skicka det igen, så att jag kan lägga in bilderna här på bloggen sen! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards