Älvbacka

Direktlänk till inlägg 29 april 2012

Härliga stallfior

Av Yvonne - 29 april 2012 22:09

Det har gått några dagar sen sista bloggandet, har väl inte hänt så mycket mer än det gamla vanliga fast fint

väder har det varit i två dagar! Och vattnet har inte frusit i hästarnas bunkar...  


Umåker hade V75 i lördags och jag gladdes verkligen av hela mitt hjärta över Stampings fina spurt till en tredjeplats i

kallblodsloppet, Grattis Heino, Sigbritt m.flera...pållen gjorde ju ett kanonlopp förra starten oxå!  


Funderar om det var nån fler än "UppsalaBjörnen" som uppmärksammade att datumet blev fel i en tidigare blogg när Vinna ska starta, hon startar alltså imorron den 30:onde och inte första maj!  


Red med stallfiorna stallLena Josse och Sussie idag, vi red genom byn och hem över skogen och när vi kom hem så blev det en överraskning ! Tjejerna hade med sig grill med tillbehör och Lenas sambo Stefan grillade hamburgare utanför

stallet, barnen var oxå med och hundarna förståss! Och gú så gott det var!   

Efteråt servade Sussie med kaffe till de som var sugna, tjejerna har fått ett "fikarum", men idag satt vi ute i det fria...Sussie har drömt om ett fikarum där hon kan ta sig en kopp efter ridningen (hon är nog en riktig kaffemoster)!    

StallLena har köpt en kaffebryggare och jag har fixat till ett mysigt krypin i en ledig box, ska ta ett foto så Josse får sätta in på bloggen...

"Gamla" stalltjejen Kajsa kom förbi, men fick sig ingen hamburgare för dom var slut, hon berättade att hon gjort palt för första gången! Efter "hamburgerfrossan" hjälptes alla åt med stallsysslorna för kvällen Stefan sopade stallgången  och

 det var blåst, inte ett höstrå låg kvar! När alla sen farit iväg till sitt packade jag Vinnas tävlingsgrejer, täcken och höpåsen,

tog in "skogsisarna" som fått vara ute lite längre... hönsen nattade jag efter det att vi kommit hem från ridturen.


Det är väldigt blött i hagarna och i Moes och Kompis hage var det en stor sjö på sidan om ingången , tog en spetsig spade och gjorde "rännor" ut mot diket och det forsade på ganska bra, det var Kajsas "jobb" en gång i tiden.

Hon kunde hålla på hur länge som helst med att gräva  "rännor"!


Jag blir hemma imorron för Kajsa följer med Lasse till travet och då vet jag att Vinna blir omskött...har ju en del att ordna med härhemma.

Nya kaninen kom igår, en riktig sötnos och jag tror att Svante redan är lite kär i henne och hans "käresta" Mia har kommit till ro...    


Nu håller jag tummarna för att det ska gå bra för Vinna imorron!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5
6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards