Älvbacka

Alla inlägg den 5 maj 2012

Av Yvonne - 5 maj 2012 21:38

Vilken jävla dag, förlåt om jag svär, men jag tycker att det är befogat en sån här dag!  Tittade ut genom fönstret imorse när jag steg opp och DET SNÖAR och det har pågått hela dán och håller på än! Visst, det  var väl

egentligen ingen överraskning direkt  för det var ju utlovat att det skulle komma och vi är ju inte ensamma om

eländet för till och med stockholmarna har ju  fått sin del av den vita varan...


Släppte iallafall ut hästarna på morron med täcken på och hade tänkt ta in dom vid lunchdax, men vid halvelva såg jag att det fanns en längtan in i stallet, det var speciellt Kungen och Gnisten som såg längtansfulla ut!    

Och in fick dom komma hela högen! Det bara dröp om täckena, men tack och lov så var det torrt inunder...blötsnö

är nästan värre än regnet. När alla pållarna var på plats i sina boxar fick dom kraftfoder och hö (bara en dutt kraft-

foder till dom som inte tränas) för att ingen pålle ska bli besviken och stå och tråna när de andra mumsar i sig.

Sedan släckte jag och stängde stalldörren .

Det kan vara skönt för hästarna att få några timmar i lugn och ro.

Nu blev det två vilodagar i rad för fredan blev en ledig dag förutom för Vinna som Janne rörde på en sväng.


Jag har läst en bok och det blev att jag läste ut boken och tog mej en liten "lur" och klockan fyra gick jag ut i stallet,

gav kraftfoder och mockade alla boxar (det blev två överfulla stora kärror)! Skita kan dom...sen blev det hö och

gonatt!

Gick över och nattade hönsen, gjorde fint hos dom igår och bytte spån . Imorse när jag öppnade luckan till hönsgården så satte dom fart mot öppningen MEN det blev tvärstopp när snön kom i sikte ,näe snö gillar dom inte!


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards