Älvbacka

Direktlänk till inlägg 27 januari 2013

Nu är jag här igen

Av Yvonne - 27 januari 2013 11:47

Här är det full rulle när veten är här, blogga är inte att tänka på!  

Vi tog oss en tripp till Gällivare, dels fyllde Ire´ns son Simon år och sen hälsade vi på hos Kungen i hans nya hem...

Han har det så himla bra och står i ett nybyggt stall som är en ombyggd ladugård "Köhlers lantbruk"...välbyggt och ombonat för hästägarna. Stallägaren har fyra hästar, två ardennrar och två nordisar av bruksras samt några islandshästar och en ridhäst som är Kungens kompis.

Hanna, Kungens ägarinna och hennes mamma var på plats och visade runt...det var så roligt att se hur bra Kungen har det...nu känner jag mej trygg!  

Resan dit och åter gick som en dans, vilda djur efter vägen var tunnsått och vi såg endast tre älgar och en räv som satt på en död ren på snökarmen snacka om vilket klipp den räven gjort den dagen...  


Har nu beslutat att nästa helg ska Storstjärna sättas i vagnen, hon sköter sig så himla bra och igår fick hon "bekanta" sig med speedcarten och ingen nervositet där inte.

Fick nyss ett mejl ifrån stallLena att det är "hästloppis" i Norrfjärden på lördag den 2/2, det kan bli ganska intressant så jag har tingat att få följa med Lena om hon ska dit vilket jag tror...


Ikväll ska jag och Iréne fara på Piterevyn, det blir en kul kväll, har varit två gånger tidigare och nog får man skratta allt!!!  


Nu får jag avsluta bloggandet för veten är i städtagen och dammsuger här runt omkring mej så jag blir alldeles vimsig!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards