Älvbacka

Direktlänk till inlägg 10 juni 2013

Fixsola

Av Yvonne - 10 juni 2013 22:27

Japp, nu är Fixan seminerad med den nya stjärnan på kallblodshimlen, Månprinsen AM!  

 Detta skedde i fredags...och nu är hon hemma på gården igen!

Hon hade ett bra ägg och nu är det bara hoppas att det blir en liten föling av detta!   

Tyvärr så tog inte Mjölner Stilig på första semineringen med "Tekno", men det blir ett nytt försök!


Regnigt värre idag, fick både köra och rida i strilande regn och det ska visst inte bli så mycket bättre i helgen enligt vädergudarna! Hoppas innerligt att dom har fel,   V75=sol  ! Jomenvisst!!


Ikväll har våran hovis David varit hit och fixat till hovarna på starthästarna!


Och så har jag fått fina bilder och rapport ifrån Camilla och Juna som startat sin första medelsvåra tävling, mer

om det när Josse får tid att sätta in bilder och kommentarer från Camilla!   

 
 
Ingen bild

karin olofsson

13 juni 2013 17:08

Hej! Lycka till på klördag i Boden. Tyvärr ska jag inte åka upp men ska se det på TV. Verkar som den gamle herren har vaknat till liv igen. Härligt!
Hälsa mobror och ge honom en stor kram från mig.
Karin

 
Ingen bild

yvonneholmgren

14 juni 2013 22:37

Nämen hej Karin!
Så kul höra från dej!
Hoppas att du har det bra och ha en fortsatt skön sommar!
kram

 
Ingen bild

Nikolina

29 november 2014 18:15

Hej!! Kul att se bilder från fixsola:) det var min mormor och morfar som födde upp henne , Berit och Arvid Arvidsson. Hon var helt fantastisk redan som föl och hennes mamma Fixtrollet " Trollet" var min häst, världens finaste och snällaste! Ser att det är mkt utav trollet i fixsola, kul!!
Niko_spolen@hotmail.com

 
Ingen bild

yvonneholmgren

5 december 2014 21:59

Hej Niko!
Va trevligt att du har tittat in på min blogg, din mormor och morfar var underbara människor och riktiga häst/travmänniskor av den "gamla stammen"!
Fixan är en snäll och trevlig märr och en omtänksam mor, två fina föl har hon fått...ÄlvbackaEsset och ÄlvbackaMåns.
kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards