Älvbacka

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2013

Erika

Av Yvonne - 6 augusti 2013 21:39

Johns dotter Erika (mitt barnbarn) har åkt hem till Stockholm idag och skulle direkt till "Friends Arena" och se AIK matchen, det blev 1-1 så hon är nog ganska belåten!

Erika är jätteduktig med hästarna, ja jag har ju nämnt att hon tömkört "Beyonce" ettåringen och det har hon gjort med bravur och så har hon två gånger fått "skritta" av Bolfaxa efter det jag kört och idag fick hon köra henne på banan och rakbanan i skritt och trav, Faxan var lugn och fin, lunkade på i jämn fart.  Vore kanske idé att prova en kvinnlig kusk på henne , Sandra är ju ett alternativ?

Erika sökte ju till hästgymnasiet och var på solvalla och blev introducerad och fick även provköra  och hon blev antagen, men hon ändrade sig och ska nu gå "Hotell och Turist" och det var nog ganska vettigt för det är nog bättre att skaffa sig en riktig utbildning och ha hästarna som hobby!  


Moe har bara en spruta kvar nu och ikväll fick vi klara oss utan Erika och han var lika lugn och fin som tidigare och han har aldrig varit så välklippt i nacken som nu!  


Jag har rena semestern nu Johns "brudar" är fantastiska på att hjälpa till , dom lagar mat och städar så det står härliga till och dessutom är dom glada och trevliga!    

Hästar var något som dom bara sett på vykort, men nu har det hunnits med att både rida och åka lastvagn efter häst, stallLena har varit jättebussig och ställt opp med sina hästar Fixgnisten och Kenta .

Hos Göran har det varit hallonplockning och rattande av hans fyrhjuling, blåbär har frysts in  för att ta med hem

och ikväll är dom  på besök hos Peter (Görans son) "en riktig snygging säjer tjejerna" och det är bara att hålla med!

Egentligen skulle dom ut på fisketur, men Peter var tvungen att jobba över så det blev att ta sig ett dopp i Peters pool istället...  

Dom har säkert trevligt!!!

Vi hade grillparty i söndags och det var tjejerna som fixade med allt och då var Göran, Peter och Rune med oxå.

Ja John skötte en del av grillningen förståss.


Igår när jag skulle ut och köra Bolfaxa så tittade det in en tjej i stallet och frågde Erika "om Yvonne var där" och det var jag ju och jag blev så glad när jag såg vem det var! Lena Svensson som jag inte träffat på två och ett halvt år!!! Hon hade varit med dottern Klara till Gran där hon ska börja nu i höst, det var sååå kul att träffa denna underbara 

person igen...   Överraskningarnas tid är inte förbi!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards