Älvbacka

Direktlänk till inlägg 12 februari 2014

En liten blå bil

Av Yvonne - 12 februari 2014 18:59

Vi har varit på Vitsand idag med Storvinna och Bolfaxa, båda två är kanonfina och skötte sig som travare ska göra.

Ingen tidspress på pållarna denna premiärtur 2014! Men farten den finns där...  

När vi var på väg att svänga in mot Vitsand så stod det en "liten" blå bil på andra sidan som var på väg ut på

storvägen!   

Funderade ifall det var  Britt L. , "vet ju att hon har tagit körkort" och när vi kom närmare så vinkades det hej vilt bakom rutan och visst var det Britt! Vinkade massor tillbaka! Vilken gullig bil du har Britt!     

Kicki ax. som äger Knekten kom med två Granelever och ett varmblod och tränade monté och vi bestämde att imorron kring elvatiden ska vi träffas på Vitsand så att Knekten får lite sällskap på banan, vi tar med oss Lilly och Kexet.


När vi var hemma på gården igen och ställt in hästarna, givit dom lunch och tagit in Moe, Kompis, Kexet och Lilly så kom en mycket efterlängtad vännina,   "veten" Iréne och lilla vovven Vera!  

Jannes brorsa Gunnar kom i samma veva så vi fikade     och surrade en del.

Ikväll flyger Iréne ner till Stockholm och hämtar sina två barnbarn som ska vara häroppe med henne under sportlovsveckan!    

Hann med en ridtur på Lilly och sen var det dags att kvällsfodra och packa selgrejerna för imorron!

 
 
Ingen bild

Lena

13 februari 2014 21:29

Undra om det kan ha varit en syster till lilla Vera jag hade hos mig idag, den var om möjligt ännu mindre och någonstans söder ifrån och liknade utseende. Åh vad jag ångrar att jag inte fotade henne. Hon som var med henne hos mig var bara tillfällig hundvakt så hon visste inte så mycket om henne. Men en lika glad, trevlig och nyfiken liten hund.

 
Ingen bild

yvonneuc

14 februari 2014 17:43

Tror inte att det var nån syrra till Vera,
men jag ska fråga Iréne när hon kommer opp igen!
Vera var ju minst i kullen hon kommer ifrån.
Och hon är ju verkligen pytteliten så då måste den som du träffat ha varit i en råttas storlek!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards