Älvbacka

Direktlänk till inlägg 31 augusti 2014

Sommaren går mot sitt slut

Av Yvonne - 31 augusti 2014 21:31

Ja imorron är det den 1:a september, löven har börjat gulna på björkarna!  

Det har varit några fina dagar , men inatt känns det som att det blir kallare än vanligt...

Vi väntar på att få balat en andra omgång, det blev en ganska bra återväxt på ängen innanför travbanan och

det blir några rundbalar extra!  

Nu har jag, Iréne och Micke lagat till vinterhagar som behövde en upprustning inför vintern, skönt att ha det gjort.

Därför har det inte blivit så mycket på bloggen .

Lilly råkade illa ut för ett par dagar sedan, när jag tog in henne från hagen ville hon inte öppna ena ögat och det rann fullt med var.

Baddade rent , men det var svårt att avgöra vad som var fel då hon knep ihop. Iréne var ner fram och tillbaks till Stockholm så jag ringde henne och fick rådet att spola ögat med natriumklorid.

Dagen efter kom Iréne tillbaka och vid upprepade spolningar av ögat  kom det fram en "spån"flaga stor som en

lillfingernagel och det var jättesvårt att få loss den för den var som fastlimmad, vi fick hålla på länge innan den lossnade !

Nu har hon fått två olika salvor droppade i ögat och så har hon fått en huva som täcker det skadade ögat när hon är ute för att skydda från solljus och det har funkat bra. Imorron ska hon få lugnande så att Iréne kan undersöka ögat ordentligt för att se så det inte finns kvar nån liten spånflinga?

Ögat är iallafall öppet och ser ganska bra ut, men hon har fått "belladonnadroppar" som förstorar pupillen det är därför ögat inte får utsättas för solljus!    

I övrigt mår hon bra !

Tränar på med Kexet och Moe, körde intervall med Kexet i lördags och det kändes bra.

Imorron blir jag hönslös för då tar Rune över skötseln, har  ju en höna som är så himla tam, kommer inte ihåg om jag berättat om henne? 

Hon har varit så ända sedan hon kom, springer efter mej och vill gärna bli upplyft och kelad med och idag flög hon opp och satte sig på min axel!  

Djur är fantastiska!


Ja Storvinna vann ju och det var ju roligt ! Och senast på travet vann två hästar vars ägare verkligen var värda

dessa segrar, Olle Svenssons KlingJens och familjen Larssons ÅsaLilja!

Stort Varmt Grattis vill jag ge till Olle och Amanda med familj!      


 
 
Ingen bild

sofia

1 september 2014 12:36

Grattis, grattis, vad roligt att få vinna. Och namnet gjorde ju dessutom pricken över i:et.
Ögonskador, usch, sedan en av våra pållar som vi hade fick det så är det nåt som jag har respekt för. Det går så fort ett spån eller ett grässtrå ställer till det. Hoppas hon snart är bra.

 
Ingen bild

yvonneholmgren

1 september 2014 19:55

Hej gumman!
Tack tack och Lilly börjar se bättre ut i ögat.
kram

 
Ingen bild

Amanda

15 oktober 2014 00:06

Såg detta inlägg först nu, så fint du skrivit om oss vill bara säga tuuuusen tack Yvonne! Jag är fortfarande i chocktillstånd efter segern men oj så härligt det är :)) vi håller alltid tummarna extra hårt för er när ni startar också :) massa kramar

 
Ingen bild

yvonneholmgren

16 oktober 2014 20:11

Det gick ju bra ikväll oxå Amanda,
alla framgångar är väl unt! Kram...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards