Älvbacka

Direktlänk till inlägg 12 januari 2015

Frusen

Av Yvonne - 12 januari 2015 20:21

Det har varit 20 minus sedan i morse när jag gick till stallet och nu är det 21,3, det har inte blåst och därför har det varit
överkomligt. Kattungarna har inte varit utanför stalldörren denna kalla vinterdag, annars har dom varit ut en sväng även om
det har varit rikligt med kallgrader.
Inte heller hundarna har velat vara ute längre stunder ( Moa är här för husse är en raid till Stockholm med Lindbäcks Bygg ).
Rollo gick ut för en liten stund sedan, jag går och kollar för jag tror nog att han väntar på att dörren ska öppnas...jodå han stod
och väntade på insläpp!

Kylan till trots så har jag kört både Kexet och Lilly, brukar köra sådär en tolv kilometer...nöjde mej med åtta per häst idag.
Väl påklädd med skinnmössan nerdragen över pannan och tjockhalsduken lindad runt ansiktet, stickade fingervantar med lovikkavantarna utanpå och fortfarande mina fodrade gummistövlar begav jag mej ut med en pigg och framåt Lilly!
Efter halva passet började det kännas kallt under vantarna och mot slutet började det spritta i fingrarna!
Fingrar och tår är svåra att hålla värmen i...
Brukar tänka på "mäster Stig Lindmark" när det är kallt och jag börjar frysa om händerna för han sa en gång när det kom på tal att
Först börjar det spritta i fingrarna, men det är bara hålla ut för efter ett tag blir man varm...och det stämmer faktiskt ganska bra!

Satt med kattungarna och värme mej i selkammaren innan jag for ut med Kexet, bytte lovikkavantarna mot skinnhandskarna, en lika pigg och motiverad pålle denna gång!
Mot slutet av träningspasset började kylan krypa in under kläderna och även tårna började protestera, men fingrarna klarade sig ganska så bra...
Hämtade in Moe när jag var klar med Kexet, jag vet då att inga utav våra hästar skulle då vilja gå på lösdrift då det finns ett stall med
ljus och värme. Känner mej så tillfreds när jag stänger stalldörren på kvällen!

Nu hoppas jag att det blir lite varmare framöver, sådär en tio , tolv grader vore toppen!

Avslutar med en Ferlindikt igen...

"Svar på enkät"
"Vem skulle jag vilja ge vad?"
-mej själv,när året går ut,
en blå och stilla minut,
en fullständigt stilla minut,
som svävar iväg som ett blad
och räcker till tidens slut.

 
 
Ingen bild

sofia

13 januari 2015 07:42

Tack! Tack snälla du, men vet du. Den där isskarapan med Euskefeurat den kommer jag inte kunna använda, den måste stå på tavellisten så jag ser den hela tiden. Dom är såååå bra.

Igår lyssnade jag på dom när jag städade, sjöng med (eller skrålade med, hur man nu ser på det ;-) så min make stod och skrattade åt mig då jag kom ut från tv rummet.....

Kram!

 
Ingen bild

Yvonne

13 januari 2015 10:44

Jag visste att du skulle gilla den, du fanns i mina tankar
Consertkvällen!
Har du inte köpt cd:n Hotaheiti så gör det! Toppen!
men det är klart att du ska använda Euskeskrapan!
Lycka till med Sparven, är in och hälsar på då och nu....kram

 
Ingen bild

sofia

13 januari 2015 20:13

Jag har lyssnat på Euskefeurat på Spotify och redan fått mig några nya favoriter bland sångerna.....men dom har jag inte lärt mig skråla till. ;-)

Vilka fina dikter du hittat. Jag gillar dikter och känner igen en o annan du har på bloggen.

Tack för lyckönskningen av sparven.....de lär nog behövas hon blir HÖG den hästen (eller hög i alla fall för mig) för hon drar nog iväg runt 1,70 i manken. Jösses jag som bara är van hästar vid ca 1,50. :)

 
Ingen bild

Yvonne

14 januari 2015 19:09

Jösses, det blir att ta till stegen!
Kram...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards