Älvbacka

Direktlänk till inlägg 28 februari 2015

Skidor, Mello och lita annat

Av Yvonne - 28 februari 2015 18:27

Inte för att jag sitter klistrad vid tv:n när det är skidVM, det sköter Janne!
Men jag lyssnar på radion, ja "Sverige" har varit mycket bra och det är ju kul med Kalla förstås!
Och Johan Olsson, vilken guldkille! Hellner verkar lite gnällig tycker jag å andra sidan har han ju blivit pappa så han är
kanske lite sliten haha!
Nä skämt å sido alla kan ju inte vara på topp, han har ju haft sina toppar han med och det är ju bara människor inga fantomer!

Melodifestivalen ser jag på, inte för att jag tycker det är ett toppenprogram, men det går ju inte att låta bli heller!
Det är noga skitlåtar, tycker lite synd om artisterna ibland som ju gör sitt bästa!
Min favvo är iallafall han "JonHenrik" , helt magiskt när han jojkar...såg / hörde honom första gången när han var med i Talang och vann!
Jag blev väldigt berörd den gången och så är han ju söt som en karamell att titta på ,hehe! Om man får säja så. .

Annars tränar jag för fullt med Kexet och Lilly, intervall två gånger i veckan och lunk två de övriga tre dagarna är det hage som
gäller. Blir Vitsand framöver för att kolla var dom står tävlingsmässigt, ja jag är då väldigt nöjd med bägge två.

Måste erkänna att jag har inte mått så bra sen det där otrevliga nattbesöket, det tog mer än jag trodde. Det har varit som ett kaos i bröstet
Så ibland har jag trott att det varit hjärtat som spökar, men det har det inte...igår gick det över och det känns jätteskönt.
Har inte pratat om det, är inte så mycket för att berätta hur jag mår, men tänkte att jag kan skriva om det är ju ändå skönt att få vädra litet... nog om det!

Ja nu är det inte länge tills lilla guldponnyn Ruxan flyttar in, på onsdagkväll står hon på Skråmsta och torsdagsmorgon bär det av oppöver
landet så fredagkväll/natt dyker hon upp hos stall Älvbacka,
Blir så roligt att få en ponny i stallet och det är tack vare Anna och Petter!

Detta gulliga kort har jag fått av Annas svärmor!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards