Älvbacka

Alla inlägg den 20 oktober 2015

Av Yvonne - 20 oktober 2015 21:12

Igår blev samtliga hästar vaccinerade och det gick bra,
det är bara Moe som behöver lite specialbehandling, jag får ju ta fram klippmaskinen
och låtsas klippa honom i nacken medan Ire'ne snabbt trycker in vaccinet i halsen
på honom och sedan är det klart!
Nu blir det ledigt ett par dagar, ja det är ju bara Lilly, Ruxan och Moe det gäller för
Måns tömkör jag ju och det är ju inte direkt ansträngande, mammorna och fölen går ju och skrotar i hagen
för jämnan och Kexet ska ju inte tränas längre...skulle ha kommit en spekulant idag, men den har vi inte sett röken av.?

Lilla Rutan har problem med ett öra, troligen något som började redan när lappen sattes fast och sedan har eskalerat trodde Ire'ne och hon har aldrig sett nåt liknande!
Fick hjälp av min "kodoktor " Torgny att ta bort lappen i örat som var svullet och fullt i var, T tryckte ut en hel del var där lappen suttit.
Igår när Ire'ne var här och vaccinerade så skar hon opp litet för att få ut var och annan vätska för det var en stor fylld blåsa på insidan av örat.
Det tog en tid, men hon hade sövt lilla Rutan för det blev en himla procedur, ett koöra är segt med en massa veck på insidan...
Veten spolade rent och satte i zinkpudervätska.
Idag har det tyvärr blivit en fylld blåsa igen på insidan av örat så imorron får jag ringa veterinärkompisen igen, det positiva är
Iallafall att Rutan är pigg och glad, äter som en häst!

Det var det negativa och nu till det positiva....Ire'ne hade med sig en god vän Carina Sundström som oxå är en kompisvän till mej ända
sedan Piteå Ryttarförenings dagar och det var jättekul att få träffa henne!
Och på fredag kommer mitt barnbarn Edit opp och ska vara här på sitt höstlov!

Annars händer det inte så mycket just nu, jo jag har bytt några lysrör i stallet som gett upp...har blivit riktigt haj på det för de där glimtändarna är ganska pillermariska att få dit, men nu går det som en dans!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards