Älvbacka

Alla inlägg den 26 oktober 2016

Av Yvonne - 26 oktober 2016 11:17

När jag berättade för min dotter Anna att jag sålt mina två gamla Hubertussadlar så sa hon, har du sålt dom "gamla godingarna" !
Ja jag tyckte att dessa "rariteter" kunde komma någon annan väl till pass istället för att hänga i stallkammaren och samla damm
Så jag satte ut en annons på Blocket om två kompletta sadlar till salu.
Den svarta sadeln har jag haft sedan 80talet medan den bruna var något yngre, båda hela och i bra skick och det gick snabbt att få
iväg sadlarna, en trevlig tjej i Lillpite köpte bägge två och var mycket nöjd över affären!
Dessutom var det kul för hon är bekant med Robert Lindberg i Lillpite och äger en av hans uppfödningar.

Huvva vad det är grått och trist väder nu och regnat har det gjort oxå och mörkt blir det fort, kl. 18.00 är det svart ute...
Tja, det är bara att gilla läget, snö eller inte snö....nä inte snö fast å' andra sidan blir det ju ljusare, men nej ingen snö än, men
I Arvidsjaur har det snöat , vet inte om den ligger kvar?

Funderar ibland på hur det är med Stamping, är han kvar i stallet hos Heino eller är det någon annan som får ta hand om och njuta av
honom nu när han är pensionerad från travet? Måste nog höra av mej så jag får veta, det var ett tag sedan nu vi hade kontakt.
Av de fyra kallbloden som åkte tillsammans när vi var i Frankrike är det nu bara Myllarfaks som fortfarande tävlar 14 år gammal.
Jag har inte sett Vingbostjärn i startlistorna så han har nog lagt tävlingsskorna på hyllan...
Åren går, det var 2009 vi var i Frankrike med Moe, Stamping, Myllarfaks och Vingbostjärn, men när jag tänker tillbaka så är det som att det var igår. . . Brukar gå tillbaka i bloggen ibland och läsa dagboken från dessa tio fantastiska dagar!

På lördag kommer Edit, det blir kul!
Här nedan syns sadlarna jag sålt!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards