Älvbacka

Alla inlägg den 14 december 2016

Av Yvonne - 14 december 2016 22:37

Det går inte att vara anonym när man fyller år på Lucia, fast jag helst vill dra något gammalt över mej och bli osynlig!
Men se det går inte, nåja det är väl roligt att bli ihågkommem oxå när det blir sådär lagom!
När jag var klar i stallet och hade fikat skjutsade Janne mej till Norrfjärden, handlade och skickade med Janne varorna hem
och så gick jag opp till Rune "mammas" sambo när hon var i livet" och hjälpte honom att sätta opp julgardiner i köket och vardagsrummet.
Klockan tre kom Janne och då åkte vi till PitStop i Öjebyn och käkade, Janne tog renskav och jag åt kycklingtallrik jättegott!

När vi var hemma igen tog jag in hästarna, hade gjort klart med mat och allt på morron så det var bara att stalla in dem...och sedan
nattade jag hönsen.
Lite senare kom det en liten lucia och tomtenisse på besök, det var Jörgens och Sannas småtjejer Alva och Allis.
Blev lite fika med lussebullar och pepparkakor och efter ett tag dök min kära vet.kompis Ire'ne opp med sin hjälpreda Anna och lilla
Vera förståss!
Jag fick en jättejättefin tunika och svarta leggings från Indiska. Som vanligt var veten på språng och hade jobbat sen tidig morrontimma
Så efter fikat bar det av hem till hästen i Blåsmark.
Lite senare kom yrvädret Elise med mamma Ulrika och lussade och hon tog några extra vändor runt köksbordet till luciamusiken!
Sen underhöll hon Janne och Ainas bror Åke som tittade in en stund senare! Den lilla tjejen är det fart på minsann!

Det blev en trevlig födelsedag i slutändan med lusseuppvaktning och presenter.
En del lotter och chokladaskar fick jag oxå, men tyvärr inga "vinster" är ingen turmänniska när det gäller lotter!

Alva och Allis

Borste och hovkrats från Edit,Rut och Sally .
Härlig kylande creme för mina fötter av Anna

Söta vantar som Solveig stickat

Fina tunikan från Indiska som jag fick av Ire'ne

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards