Älvbacka

Direktlänk till inlägg 26 april 2017

De' blåser i trä'a idag!

Av Yvonne - 26 april 2017 14:32

Full storm kan man säja, igår eftermiddag var det kav lugnt solen sken och det kändes
riktigt skönt och då trodde man förståss "att nu är våren på gång", haha vad man bedrog sig
och det är ju inte första gången...
Tänkte köra häst, men jag får nog lägga ner just nu ! Får se om det lugnar ner sig senare i eftermiddag?

Vi ska nog inte klaga för det finns platser där det är mycket värre vad man hör på radion!
Fast denna blåst är så himla jobbig fär vad man än ska göra utomhus är det bara att "hålla i hatten"!
Har hämtat in Fixsola och Ruxan och bara de andra pållarna har ätit opp sitt hö ska dom få komma in,

Bytte hage till Moe och Måns igår och när vi släppte ut grabbarna på morron så var Janne lite för långsam att
stänga och det såg Moe och stack ut som en pil , Måns hann inte med så han blev kvar i hagen och Moes uppvisning utanför hagen
gick inte av för hackor ska jag säja!
Denna 18åring slutar aldrig att förvåna mej, som den vildaste mustang ute på prärien rasade han runt!
Försökte först locka honom med kraftfoder, pyttsan det skiter väl jag i sa han och fortsatte dansuppvisningen!
Okej, jag gör klart i stallet så får vi se om du kan tänka dej att komma och ta emot en sockerbit eller två?

När allt var fix och färdigt och bara hönsen kvar gick jag ut och ställde frågan med tre! sockerbitar i handflatan?
Jojo, nu passade det minsann, pållen kom vände rumpan mot vred på huvudet och sneglade på mej...yes jag tar sockerbitarna
och så bar det av in i hagen till en belåten Måns.
Man får ju tänka att det måste vara jättekul att smita och känna sig fri som fågeln ibland!

Igår var den ståtliga råbocken framme och åt bröd när jag kom ut, åh så vacker han är, har sett mindre spår så han har en tjej
som Janne såg härom morgonen i skogsbrynet...

På fredag ska Storspjuver 3år starta i Boden "MjölnerStiligs" son efter TeknoOdin som Proffset Jens Eriksson i Skellefte äger.
Det blev sex hästar till start, inte så jättesvårt motstånd så hoppas att han sköter sig. Han tävlar mot äldre hästar och står på
20meters till tillägg , det är nämligen "fördel ston".
Bara att lla tummarna!


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards