Älvbacka

Alla inlägg den 17 december 2017

Av Yvonne - 17 december 2017 19:39

Se nu har vintern hållit i sig några dagar och snö har vi så det räcker
och blir över!
Sjutton minus har det hållit sig kring idag, ja hellre kallt än regn och mera snö!
Jag har hunnit köra Ruxan med släde några dagar och hon är jättepigg den söta damen!
Idag fick Siri hålla sig inomhus, annars är hon med i stallet från morron och när hon är less
säjer hon till och då är det bara att gå in med henne.
Hon har varma tröjor som hon accepterar att ha på sig, men efter ett tag när hon fått opp ångan så tar hon utav
sig den alldeles själv.
Jag har två trevliga gäster vid fågelbordet, ett rådjur och en korp!
Imorse kom rådjuret promenerande på travbanan, trodde först att det var Vilja för hon var ute fast tydligen gick dom om varandra.
Han äter bröd och så lägger jag ut lite kraftfoder åt honom. Vet inte om det är någon fler?
Tidigare har det varit två och jag tror att det är samma par som förra vintern.
Korpen kommer på dagen, en mäktig fågel och han har en himla respekt för småfåglarna som gör utfall när han kommer för nära!

Idag fick jag ett efterlängtat besök, Robert, Lena och Mirja kom och hade med sig fika och presenter, ? har ju fyllt år? fast jag slutade med
det för flera år sedan!!!!
Se några fina presenter här nedan!

Underbart vackra rosor!

Söt julblomma och ett fint underlägg med fåglar

Härlig pyjamas

En fartfylld inramad tavla, verkar föreställa en trojka med kosacker som råkar ut för ett vargöverfall!

Avslutar med en gullig bild på två vovvar som väntar på nåt gott!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards