Älvbacka

Direktlänk till inlägg 6 augusti 2018

Tomt och tyst!

Av Yvonne - 6 augusti 2018 11:52

I förrgår tog Anna och tjejerna tåget hem till Vällingby, tomt och tyst blev det...Siri är och kollar friggebon där jag och Edit sovit
i sommar, men ingen Edit där?
Nu har vi
flyttat in i huset igen, jag och Siri.
Syrran och Hasse är på väg opp, redan i Sundsvall!

Inatt har det regnat ordentligt och åskan gick igårkväll!
Regnet var nog efterlängtat av många, ja man får en liten andningspaus vid varje regntillfälle som inte varit
många denna sommar !

Jag hann tömköra Embla två gånger med Annas och Edits hjälp och så körde jag själv en stund i förrgår, hon är lite
stökig fast det blir nog bra i slutänden. Alla unghästar är inte självgående, en del av dem har jag inte behövt ?ledare? till
utan det har funkat perfekt från början!
Och en och annan har behövt ?styrhjälp? några gånger.

Sommargrannen håller på och målar om sin stuga från gul till grå, det blir jättesnyggt!
Solen har börjat kika fram, hästarna fick sig iallafall en rengörande dusch när de kom ut i hagarna på morron.
Det var säkert skönt!

Lite bilder härnedan.

Jordgubbstårta på Ruts födelsedag

Petter och jag på Bastards burgers i Piteå

Petter och födelsedagsbarnet Rut och kaninen Toto som proppsade på solglasögon

Sally med sommarkompisen

Edit med ?zebran? Ruxan

Käpphästträning i all ära!

Ponnygalopp i ?fällan?, Edit och Ruxan

Pampig pålle ? Moe? med Edit på ryggen!

Mormor vågade inte släppa av det 19åriga krutpaketet!

Liten och stor på väg in tillsammans med Edit och Rut efter dagens slut!

Rida kan även Rut och Sally

Rut och Siri

Rut med nya kaninflickan Disney!

Tjejerna kollar tv med sovande Siri!

Petter och Edit med kanot längs vackra Alterälven!

Jordgubbsplockare i Sikfors

Annas goda, vackra vegetariska smörgåstårta, den går inte av för hackor!

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards