Älvbacka

Direktlänk till inlägg 3 september 2018

Njutbart värre!

Av Yvonne - 3 september 2018 12:05

Som det ser ut verkar sommaren behålla greppet ett tag till!
Lite gula löv på träden kan man skönja, men nu går slåttermaskinerna för fullt och
det är ?ljuv musik?...ännu lite mer ?hö i bollarna?,
I norrbotten behöver nog inte djuren svälta? Brukar kolla på blocket och vilka hutlösa priser en del tar
för hösilaget/ensilaget! Sett priser mellan 1250kr/ 1500kr per bal! Det tycker jag är skamligt , men det finns de som tänker
med ?hjärtat? oxå!
Har hört på radion att där det är som värst hugger man vass och sågar ner kvistar med löv till djuren för att de inte ska svälta ihjäl!

Embla har ätit klart sin metacam, men bulan är kvar om än jag tycker att den inte har blivit större iallafall. Det blir väl en ? sjukresa?
till veten igen?
Hon håller sig väligt lugn i hagen i bredd med Ruxan, och Ruxan ja...hon har fått två små skötare som kommer en gång i veckan
tillsammans med sin mamma Lina ? hennes man Robert? var klasskompis med Anna.
Jättetrevligt och de verkar inttresserade så det blir nog bra! Det var ju lite misslyckat med de två sista ?skötarna? så jag hade inte tänkt
ha någon fler egentligen...

Apropå den nya vita kaninen Disney så är hon himla sällskapssjuk så hon ska få en kompis nu i veckan, oxå vit!
Har börjat låta henne vara lös på stallgången tillsammans med Siri och det funkar jättebra medan jag mockar.
Dom busar och har kul, sen får Disney gå in i buren och då är hon så belåten...
I förrgår hade hon hoppat över in i de andra två kaninernas utebur, så när jag kom dit låg det vita tussar från hennes päls
och hon låg hopkurad i ena ändan av buren medan Coco och Plättan låg tillsammans i den andra änden.
De hade inte varit snälla med henne tydligen, hon hade inga sår eller andra blessyrer och det var ju skönt!
Hon var nöjd när jag lyfte över henne i sin egen bur.
Har ett parasoll som sitter som skydd för solen och Disneys hus stod nog för nära så hon hade hoppat opp på taket
och sen upp på parasollet och ner i de äldre damernas bur. Parasollet sitter så att det skyddar i da burarna.

En höna har dött, en vit...finns bara en vit kvar nu så med henne har vi sex gamlingar och resten är unga tjejer, tre värper
och jag tror att någon av de fyra som föyttade in sist har börjat värpa för i morse låg ett litet ägg på golvet....

Och.så har jag bytt hjul på ?cykelkärran?, tog de som satt på Ruxans rockard som var ett riktigt fynd !
Rockarden fick ett par riktiga speedcarthjul. Nu är båda ? kärrorna? målade!
Jag är riktigt nöjd...


Cykelkärran

Rockarden

Disney

Siri, Disney , Coco och Plättan

Kompisar

Siri och Vilja

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards