Älvbacka

Direktlänk till inlägg 2 mars 2020

Sportlov

Av Yvonne - 2 mars 2020 13:18

Idag börjar sportlovet i norrbotten och förra veckan var det sportlov för stockholmarna!
Anna, Rut och Sally kom opp i onsdagskväll, trodde dom skulle komma på påsklovet så
det blev en överraskning när Anna hörde utav sig under dagen och mejlade, ? vi kommer ikväll! ?
Jätteroligt, men det var ganska kallt tyvärr även om solen visade sig ...
Det har borstats och pysslats med ponnyerna, lite kaninhoppning och marsvinet Teddi har blivit borstad
och gosad med, han har fått en låtsaskompis som han gillar. Hans bror Loffe dog ju för ett tag sedan.
Teddi blir fyra år nu!
Och det bästa av allt för tjejerna är att dom fått vara med sin bästa pitekompis Elise hela lovet!

En dag åkte vi till Svensbyn där tjejerna var på ridläger i somras och handlade lite häst utrustning bland annat,
Sabine har en välfylld hästshop!
Det blev ett miniträns, bett och sadelgjord 80 cm till Sissi, hon är ju så liten!
Jag köpte ridhandskar och Anna köpte lite av varje som behövdes.

Anna och jag såg Mello i lördags, tjejerna sov hos sin bästis!
Ja vad ska man säja, ingen låt fastnade på näthinnan, få se vad det kan bli för bidrag som vinnrr finalen???
Och coronaviruset, vad ska man tro?
Tur man bor lite avsides iallafall!!!


Sally och Sissi!

Rut och Ruxan, Elise och Våfflan!

Njutbart i hahen!

Teddi med sin låtsaskompis!

Ska vi gå ut nu?

Lite nostalgi, Anna och Penny!

Gammal stalltjej, Maria LarssonJohansson på mitt kallblod Parsabin!

För sisådär trettio år sedan!
Från höger....Maria, Anna, jag och....men vem är tjejen till höger???
Maria, vet du?

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards