Älvbacka

Alla inlägg den 1 december 2020

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53

1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn!
Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej!
Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte jag !
Två advents stjärnor och två ljusstakar pryder fönstren iallafall, men resten får vänta en vecka till...

Funderar på att inte ta fram granen, vi får väl se?
Visst är den fin när den är pyntad, men jag blir ganska less den efter ett tag!
Förr har jag alltid kört släde ut i skogen och huggit en gran, men nu är det plastgran som gäller.
Det var många år som jag körde med Kompis och hämtade hem julgranen från skogen, det värsta var när den skulle ut,
fy tusan vad mycket barr som ramlade av, på det viset är det ju praktiskt med plastgran!

Idag har jag klippt klorna på hundarna, ett jäkla bestyr då ingen av dom anser att det är ett måste!
Ja Vilja accepterar det, men är lite motsträvig, Siri är hanterbar och Timmie får jag linda in i en handuk annars sprattlar han
så det är omöjligt att klippa. När han väl är i handduken då går det jättebra!
Och efteråt är det glada och lyckliga hundar för då vet dom att det vankas godis!

Nu har jag kommit igång med motionering av hästarna, kör Ruxan och longerar Våfflan och snart ska jag börja rida henne igen.
Frissan är fortsatt ledig för Kajsa har så mycket på jobbet och gammelmamma Stilig går och har det bra i hagen på dagarna.
Sissi följer bakom Ruxans rockard då och då!
Det har varit mycket ledighet för hästarna en tid, men dagarna har liksom inte räckt till...

Min fina adventsljusstake!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards