Älvbacka

Alla inlägg den 7 december 2009

Av Yvonne - 7 december 2009 20:37

Vitsand= Pitebygdens Travklubbs  "bygdetrav och träningsbana".

För den som undrar?

Efter morronsysslorna och fikat lastade vi Moe och åkte till Vitsand, Molly och Moa

(hundarna) följde med.

Moe fick två snabbjobb med en vilopaus emellan förståss!

Allt såg bra ut och han rörde sig lätt och ledigt, såg faktiskt väldigt fin ut.

Banan var isad och det underlaget gillar Moe.

Efter en skön dusch lastade vi häst, grejer och in med hundarna i bilen och iväg hemåt.

Moe fick lunch så och dom andra pållarna och kalvarna och efter det körde Janne Gnisten och jag som fått tillbaka mina hjul till min speedcart körde Fixan.

Hon var jättepigg och allert!

Ja Gnisten det är ju "Fixgnisten 0ch Fixan = "Fixsola!

Måste berätta att för mä

ett antal år sedan när vi hade 18 hästar så hade i stort sett alla hästar smeknamn.

Och i den vevan var det en familj som skaffat sig en travhäst som dom hade i träning hos oss och dom kunde inte begripa var vi hade "alla" hästar tills dom kom på att "Morning Girl och Gullan" var samma häst o.s.v


Har världens tur när nu jag och Moe ska till Bergsåker på fredag.

Moes förra ägare ringde och erbjöd mej att sova hos dom och jätteglad blev jag!

För dom har nämligen en lägenhet en bit från travbanan som dom besöker då och då när dom hälsar på sin dotter med familj, annars bor dom häroppe i Norr.

Så det känns väldigt bra!


Åker ner i hästtransporten "Royals" tillsammans med åtta hästar fran stall Salmela

och ett par hästskötare förmodar jag, skönt för Moe med ressällskap!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards