Älvbacka

Alla inlägg den 9 april 2010

Av Yvonne - 9 april 2010 22:54

vartän jag ser, ja det har knogat på och småregnat hela dagen och även nu!

Travbanan är i stort sett ren från snö , men den är blöt.

Det kom lite snö inatt så det blev vitt på rakbanan och på skogsbilvägen, tur för

Moe då blev det som "vanligt" idag när vi var ut på "tur" (som dom säjer i Norge)!

Janne körde Gnisten efter byavägen, men usch så skitig han blev!

Jag körde Fixan genom skogen och än fast kanske bara tills imorron ligger snön kvar (hoppas jag)?

Ja alla som tränar travhästar vet vad vi har framför oss ett tag nu, men det är ju lika för alla!

Har kokat en mustig köttsoppa med klimp ikväll bara för att slippa laga mat imorron! Skönt!

Är ingen älskare av matlagning.

Det blev ingen tömkörning ikväll av Vinna, men hon är då så fin och verkar lättlärd och det kommer ju flera dar!


Såg travet på tv ikväll från Bergsåker och min frankrikekompis Nillas häst spurtade vasst till en andraplats men Gunnar Melander i sulken!

Hästen heter Brianson. En jätte fin häst!


Hade inte tänkt blogga nåt ikväll, men när jag varit ut med hundarna och Rollo (katten) så vägrade han att komma in  och då är det bara att vänta till han behagar komma ! Sabla katt! Inte nog med att han ska vara ute sent numera ,

han väcker mej varje morron halv fem och om jag inte stiger opp när han jamar så står han och kloar på sängen allt vad han förmår och så hoppar han opp i sängen och stöter med nosen i ansiktet på mej och vad gör man jo det är bara att masa sig opp och släppa ut honom, sedan vaknar Vilja kring sextiden och då går vi ut i pyjamas och fodrar hästarna, Molly stiger inte opp så tidigt, sover gärna till nio ungefär!

Köttsoppan är klar och få se om Rollo är på bron nu?


Sofia vad jag blir glad, kan se dej framför mig där du sitter i bilen med "mössan"

lite på sne´och stampar takten till "Euskefeurat" medan "Pollan" gungar med av bara farten!

Hoppas att vi nån gång får träffas?!!

Gonatt och sov gott!  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3 4
5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards