Älvbacka

Alla inlägg den 10 juli 2010

Av Yvonne - 10 juli 2010 19:43

Efter morronrutinerna rensade jag och John ur höladan, det blev en redig hög med hö som Janne senare körde ner till hagen där fölen går.

Det gillade dom, man ser bara en liten svans som vippar när dom sjunkit ner i höhögen!

Regnade på höet idag oxå efter att Janne vänt det, men nu ska det visst bli fint väder framöver. Hälften ska in i ladan och hälften ska rundbalas enligt Janne.

Och jag tror att det som är oslaget ska rundbalas?

Den som lever får se!

Lediga hästar idag, bara Vinna  fick sig en tur runt travbanan. Hade planerat två varv idag, men det började regna så det blev bara ett varv och inga kort blev tagna.

John har tagit så många fina bilder på  hästar och  lite annat, bara vi får tid att plocka in i fotoalbumet och på bloggen.


Blev så trött på eftermiddan att jag tog mig en lur på en timme, oj så skönt det var! Hör inte till vanligheterna!

Efter middan kom Moas husse och matte "Kristina och Göran " på besök och hade fika med sig, det visade sig att Göran fyllde år, hade inte något annat en en kram att ge honom!

Ikväll är det fotboll igen, tror att jag stänger in mej på övervåningen och ser

på TV där så jag slipper oljudet!


Gullehönsen mina hade värpt åtta ägg idag, det tar sig som mordbrännarn sa!

OCH äckellössen har minskat, finns bara en och annan nu när jag kollar.

Nu står hönshuset på vädring och efter helgen ska jag spruta Virkon S så det står

härliga till för bort ska dom!




Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards