Älvbacka

Alla inlägg den 1 mars 2010

Av Yvonne - 1 mars 2010 22:41

Fixsola sprang in på en hedervärd fjärdeplats idag, fullt godkänt  från tråkigt spår!

Janne for med henne och jag stannade hemma och skötte "ranchen"!

Såg loppet på TV fast det var svårt att hålla reda på henne för snön yrde och det var taskig bild, men jag tyckte att hon var trea el. fyra.

31 blankt travade hon och Hjogglycka som vann och stod 20 före  gick 30,4.


Släppte Kompis med fölmärrarna och Vinna idag så han slapp gå ensam i hagen när Fixan var på travet.

Rapptösen försökte sig på ett par anfall, men Kompis han strävade iväg i djupsnön som en liten "isbrytare" mot den ena rundbalen som stod längst opp i den stora hagen. Något förvånade stod "gänget" kvar vid grinden och kollade på den lille "köttbullen" som nästan försvann i snön!

Kompis var inte särskilt brydd över Rapptösens försök att skrämma iväg honom

och Vinna var fram och försökte nypa honom i baken, men han vände bara på huvudet och tittade på henne och då stack hon!

Stilig och Emmy var lite nyfikna, men höll sig på avstånd dom verkade lite osäkra på vad det var som kommit in i hagen?


Red Moe  på eftermiddan och det blev rena snöpulsningen för Janne snöröjde bara gården på morron, ja det har nog kommit 20cm idag!

Han fick lunka på fram till Korsvägaheida och sen hem igen, det är på vägen mot

Knöppelberget. Det är så behagligt att rida honom i snö för då trampar han på ordentligt, annars känns det som om han springer påglödande kol för han sätter som aldrig ner hovarna  känns det som! Var det en dålig beskrivning?


Har varit ute och lekt med vovvarna ikväll, Vilja har varit mer under snön än ovanpå. Molly har verkligen stort tålamod med henne, ibland biter Vilja fast i svansen på henne och hänger därbak och tolkar när Molly springer! Det ser för kul ut!

Nu ligger den lilla damen på sängen och sover sött efter att ha lekt med Rollo!

Det är tyst i huset, alla verkar ha gått och lagt sig utom jag.

Idag läste jag din "kommentar" Therese!

Först undrade jag ett tag? Vem är Therese, men så gick det opp ett ljus!

Jag klickade på "kommentarer"och såg att du skrivit, av någon anledning har den inte kommit med i "Bloggen"?

Har väl klickat på fel knapp? Tack iallafall, det ÄR kul när man får nån kommentar.

Från början fattade jag inte att man själv skulle svara så det var nog en och annan som tyckte jag var , ja jag vet inte vad?

Det lilla fölet som behövde en "mamma" bodde inte här i Piteå som jag trodde

när jag fick mailet utan den bor i Örebro fick jag veta av min vän "tant Wera"!

Lycka till i livet lilla fölis!

Imorron får nog Janne snöröja hela dagen!

Sov gott alla nattugglor!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards