Älvbacka

Alla inlägg den 14 mars 2010

Av Yvonne - 14 mars 2010 20:29

Visste att du skulle gilla den, säjer som "dom" säjer på Pitmål!

"järe´barra så du kan håvana så järe´barra å´nojt oppa! "

Av Yvonne - 14 mars 2010 19:29

Jag måste bara citera Kenta Gustavsson från Vällingby när han sjunger:

just idag är jag stark, just idag mår jag bra!

Jag har väntat så länge på just den här dan............. osv.

Det har varit två underbara dagar, äntligen har kylan släppt sitt grepp!

Visst har det snöat lite till, men det kan man ta med en klackspark när solen tittar fram och det droppar från taken.

Kenta ja och hans kompis Stoffe som var från Vällingby en förort utanför Stockholm, livet var väl inte så snällt med dessa grabbar men dom var med i filmen "Dom kallar oss mods" och fick sig väl ett litet uppsving och Kenta sjöng  in

låten som jag citerat. Det är en härlig låt och jag hörde på radion att Charlott Kalla "skidesset" önskade få höra den efter guldsegern i OS!


Lördag morron körde vi som vanligt intervall med starthästarna och när vi körde Fixgnisten och Fixsola sistsvängen så ropade Janne att jag skulle köra opp i bredd

och jäklar vad Fixan stack iväg och Gnisten hängde på, släppte aldrig av henne helt och hade jag gjort det då hade Gnisten bara sett svansen på henne!

Tänk om hon fick ett drömlopp där hon fick en bra rygg och att sedan bara styra ut henne på upploppet wow! För hon accelerar snabbt!

Vi kör aldrig i bredd när vi kör intervall för då blir det alldeles för högt tempo utan

 vi kör efter varann.

När vi var klara med träningen och hästarna fått lunch så tog jag en långpromenad tillsammans med vovvarna, vi gick rakbanan och opp genom skogen fram till skogsbilvägen.

Alltså det går inte att beskriva hur ljuvligt det var, när jag stannade vid några tillfällen och vände ansiktet mot solen blundade och njöt så hördes det inte ett

endaste ljud, knäpptyst! Det är bomull för själen, inte ens en fågel som kvittrade.

Hundarna gillar verkligen dessa promenader!

Idag gjorde vi om det och jag ångrade att jag inte tog med mej nåt att sitta på

när vi kom till vändskivan för solen gassade sååå skönt!

Men man tager vad man haver, la skinnvantarna på marken och satte mej på dom

och i den höga snödrivan bakom mej lekte Molly och Vilja.

Satt där med ansiktet vänt mot solen och plötsligt damp det ner en glad vovve i knät, Vilja! Hon ville bli kramad och sitta där en kort stund och mysa och då kom Molly smygande och jag fick en jätteslick i ansiktet av hennes stora mjuka tunga

och så var leken i full gång igen.

Igår fick jag en slick över ögat av en annan tunga, Jeppes (kalven) och det var som att få ett sandpapper draget över ögat, inget vidare kan jag säja.


Doktor Stina har kört Kungen idag, hon tyckte det var jättekul och hon tycker

verkligen om Kungen!

Linn var oxå här med mamma stallLena medan jag var på myspromenaden med

hundarna och jag tror att hon red Kompis och lite senare kom Josse  och tog ut

Fixan på en skogstur.

Tänkte klippa Gnisten ikväll, men slutade ut det. Iddes faktiskt inte, men till veckan ryker pälsen på både Gnisten, Fixan och Moe.

Dom har varit klippta tidigare så det går ganska snabbt nät inte hårremmen hunnit växa ut helt. Kungen blev jättefin efter klippningen och det märks att hästarna tycker att det är skönt, dom blir inte så svettiga och det kliar inte

längre som när dom har tjockpälsen!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards