Älvbacka

Alla inlägg den 4 oktober 2011

Av Yvonne - 4 oktober 2011 20:37

Jäkla skit! Nog började det regna så fort hästarna kommit ut i hagarna!

Dom fick vara ute till lunchen och sen tog jag in dom vi tränar! Kompis tränar ju inte, men han måste följa med in för Moe har koll på var han är...  

När jag varit hos hönsen på morron och donat, var och högg två granar och satte in i hönsgården bl.annat!  och när jag återvände till stallet hörde jag Sussies

kvittrande stämma, Janne höll på att sela ut Kungen och Sussie följde noga rutinerna

och ville lära sig hur man gör? Jodå hon verkar ha lätt för att fatta och är nog

snart en fullfjädrad utselare!

Fick hjälp att fylla spån i boxarna och när Kungen kom in igen så tog "utselarn" hand om honom. Janne for ut med Gnisten , när stallet var klart gick vi in och fikade

sedan for Sussie hem!  


Bolfaxa kändes mycket fin  när jag körde henne och benet blir bara bättre och bättre, det bästa är ju att hon inte är halt och nu är hon inte särskilt brydd när jag sköter om benet.

Hade tänkt rida sista galoppintervallen med Moe idag, men vi fick besök av travvänner från Björsbyn, Jean och Inez så det får bli imorron istället.

Bjöd på köttsoppa som jag kokat kvällen före, visste att dom skulle komma.

Och Inez hade köpt gó fika till kaffet, ja jag dricker ju inte kaffe så det blev

coca för min del.    

Deras häst MinBorka går i samma lopp som Kungen på torsdag och står lika start,

spännande värre!

Hon kommer med en färsk seger i bagaget...


Tänk solen kom fram på eftermiddan och det blev RIKTIGT varmt en stund   !!!

Har varit duktig och äntligen verkat hovarna på Kompis med nya verktången jag köpt, oj så flinkt det gick!   sen raspade jag till kanterna och ja, det blev ganska bra! Nu ska jag verkligen ta mej i kragen och inte vänta för länge!


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5
6
7 8 9
10 11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards