Älvbacka

Alla inlägg den 15 april 2011

Av Yvonne - 15 april 2011 18:54

så ska hon heta! Den lilla damen som gjorde sin "entré inatt på Karolinska i

Stockholm!

Allt gick fort och bra när det väl bar till...Grattis Anna och Petter, nu blir det spännande för Edit och Rut med en lillasyster och så har man blivit mormor igen!


Steg opp kring sju imorse, Janne hade fodrat sedan var han försvunnen i periferin!

Tog med hundarna ut och då dök Göran (doggywalkern) opp och tog med sig

voffsingarna efter rakbanan.

Satte på täcken och släppte ut hästarna, mockade och la in spån. Matade kaninerna,

dom är nu gulliga och det gäller att få ner pelletsen snabbt i deras skålar för dom är matglada! Varsin morot blir det oxå på morron som är slut på en liten stund.


När Janne kom hem så åkte vi och handlade (det gör vi 2ggr i veckan), har ju

inget körkort så han måste skjutsa! Åhh tänker nog en del, har hon inget körkort?

Nej, blev aldrig att jag tog det när jag bodde i Stockholm, men jag har faktiskt

aldrig varit intresserad heller och det man inte har det saknar man inte!


Eftersom jag inte hade nån häst att träna idag så dammsög jag och torkade golven, ja ni kan tänka er hur det ser ut när man har två hundar som först kutar omkring i skogen och leriga hästhagar. Skurvattnet var svart! Fast det blir riktigt fint när allt är klart, tills nästa gång!

Jag tar det inte så hårt, har man djur så är det bara acceptera lite skit på köksgolvet och i soffan!


När jag hämtade äggen  var hönsen fortfarande ute så jag lockade in dom med lite vårgårdaris och då blir det rusch! Tuppen kom sist inspatserande och han är

så söt när han går in i hundburen och kluckar belåtet när han ser att han har vårgårdaris i matskålen.

Tydligen tycker han att det är skönt att få vara för sig själv på natten, kan inte se det på nåt annat vis?


Ikväll startar mina vänners hästar på Bergsåker, Stamping, Vingbostjärn och

Farmfurir, gu´va spännande! I samma lopp!!

Och på skärtorsdagen startar Kungen i Skellefteå och då kommer Emelie!

Om du läser detta tjejen så kan du kanske ge oss en liten vink om vilken tid

du anländer?  Fast det ordnar sig i vilket fall som helst det vet du!  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards