Älvbacka

Direktlänk till inlägg 24 maj 2012

Värme, efterbörd och möhippa

Av Yvonne - 24 maj 2012 23:38

Vilken värme vi har haft idag!  Välkommen sommaren kanske man törs säja?

Det blev lite efterdyningar vad gäller "nedkomsten" igårkväll...efterbörden ville inte släppa så imorse kom veten

och befriade Mjölner Stilig från "slafset" baki rumpan!

Hon fick spruta och dropp, hon hade varit ut och sprungit i hagen tidigare fast det hjälpte inte, när hon fått sprutan så gick jag ut med henne och hann ett par rundor på stallplan , plötsligt "small" det till i mitt knä och jag kunde inte stödja på benet  det gjorde fruktansvärt ont!  Ropade på Janne, men just då kom Josse så hon tog över !

(För ett år sedan ungefär hände samma sak när jag sprang med en häst).

Iallafall så tog det nån timme innan efterbörden släppte och då hade Josse fått bra med motion, veten oxå för den delen för han var tvungen att gå bredvid med "droppet"!    Till slut la sig Mjölner ner på backen och då kom det med en väldig fart...slutet gott allting gott!  


Sen kom det ett gäng med tjejer, Josses syrras kompis ska gifta sig så det var möhippa så nu skulle det bli en ridtur.

Kungen, Gnisten och Bolfaxa  fick den äran att vara med på "brudturen"! Den blivande bruden red Gnisten och Josse

som sig bör red Bolfaxa som föresten startar i Skellefteå imorron samt Josses syrra på Kungen.

Under tiden ryttarinnorna var borta fixade de andra som var kvar med Picnic nere vid älven...två av tjejerna som

var från Dalarna kom in i köket och ville låna toa och dricka vatten och då blev det att språka om ditt och datt, vi

fick veta att samtliga tjejer går på musikskolan i Piteå och så sjöng dom på "dalmål" Vårvindar friska....för mej och Janne, dom sjöng i stämmor, Jättebra!

Vi fick en mycket god kaka med smörkräm som Josses mamma bakat!  


Funderade över varför alla tjejer var och tittade i traktorskopan? Fick förklaringen senare då Janne frågade mej ifall jag tagit bort "efterbörden" som han slängt i skopan, men det hade jag ju inte! Vilka hade tagit den då?

Hundrackarna förståss!


Min "  " Britt från Vitsand oh hennes mor kom på besök för att kolla på nyförärvet och Britt tog några bilder,

men hon visste inte om de skulle bli nå bra så jag får väl se ifall det dyker opp nån som går att sätta in på bloggen.

Ska väl försöka ta nån bild med min kamera, men det blir inte så bra när man tar inomhus.

Men Camilla jag lovar, det kommer bilder på lilla "estelle"!

Ja då var det, "det där med namn" ja? Lasse hade ju bestämt att blev det en hingst då skulle han heta "Storfräsarn"!

Men nu blev det ju en tjej och då sa Lasse igårkväll: man kanske skulle döpa henne till "Stålkvinnan" MEN det blev snabbt  avslag på det namnet "nån måtta får det väl vara" !

Så länge namn saknas så får arbetsnamnet vara Estelle...och hon är som en liten prinsessa, mörk med långa ben,

är inget "litet" föl och jag tror att det är det vackraste fölet Stilig har haft. Litet vackert huvud, stadig på benen och

välsvarvad kropp ja en riktig liten goding!  


Själv är jag på bättringsvägen vad gäller knäet, men får nog vara lite försiktig...

 
 
Ingen bild

Lena

26 maj 2012 07:42

För att fortsätta på Lasses självsäkra linje när det gäller namn föreslår jag "Vinn-säker" till den lilla söta nykomlingen. Fast kanske istället helt enkelt "Först" :-)
/Lena

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards