Älvbacka

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2012

Älvbacka stall -här är det underbart att vara

Av Yvonne - 25 augusti 2012 18:09

Det är lika svårt varje gång att åka härifrån ,så jag är ett par dagar längre än vad jag planerat från början! Idag har jag ej åkt ut på några sjukresor ,en bitskadad hund har jag behandlat ikväll men den fick komma hit så jag har haft en heldag med Yvonne och det är så stärkande både för kropp och själ att vara här på Älvbacka tillsammans med henne . Hon är så stor som människa ,så  otroligt ödmjuk och tålmodig Sköter allt i stallet  och alla hästarna , kör häst ,rider sköter kalven och hönsen hundarna och katterna ,hushållet ja hon jobbar och sliter varenda dag här på gården och ändå hinner hon med att pyssla ,skriva brev och hjälpa alla ridintresserade som kommer på besök då och då + att ta hand om sina vänner.Aldrig har jag hört henne klaga och aldrig har jag träffat någon som har en sådan djurkänsla ,en naturbegåvning som det är förunnat att ha. Så är det då en stämning i stallet som hon har skapat ,Det känns i luften och märks så väl. Alla hästarna är så välskötta De är trygga, snälla väluppfostrade glada och nöjda  Här trivs både djur och människor. Aldrig att hon framhäver sig själv eller är märkvärdig .Hon är den bästa djurägare som jag känner och  min bästa väninna Hon är Älvbackas drottning. Tack för allt den här gången.

 
 
Ingen bild

sofia

26 augusti 2012 00:17

Det är som gulkorn i sanden, dom är inte många men dom finns. Yvonne är en av dom guldkornen:)

 
Ingen bild

Camilla & Juna

26 augusti 2012 12:49

Håller fullständigt med! Själv älskar jag att läsa bloggen. Yvonne skriver med en så stor inlevelse och känsla så att när jag som bor nere i söder läser raderna så känns det som att jag är med på Älvbacka!

 
Ingen bild

Britta

27 augusti 2012 07:25

Ni kan tro att jag är glad att Yvonne är min dotters svärmor.
Tusen kramar till dej Yvonne

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yvonne - 1 december 2020 14:53


1:a december och jag är så nöjd med vädret, lite snö och lagom kallt...inget regn! Det får gärna vara 5 - 10 grader kallt och kanske lite lite mer snö, nä föresten jag klarar mej! Har ju varit 1:a advent och många jag känner har julpyntat, men inte...

Av Yvonne - 19 november 2020 12:01

Av Yvonne - 19 november 2020 12:00

Av Yvonne - 15 november 2020 15:48

Sötnosarna! Det är tryggt och mysigt med Vilja Skönt få ha fåtöljen för sig själv! Då tar vi soffan! Siri står ivrigt på bakbenen och väntar på godis! Kul killar med katten Pricken! Ruxan provar sitt nya shiretäcke inför kallare dagar! En hä...

Av Yvonne - 15 november 2020 15:39

Klockan är fem över halv tre söndag eftermiddag och det är redan skumt ute! Småregnar då och då, men ingen snö än så länge... Har iallafall klart med vinterns snöskottning och det känns bra, Tommy Björkman skottar och han är bra och pålitlig, skot...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards