Älvbacka

Alla inlägg den 4 augusti 2012

Av Yvonne - 4 augusti 2012 23:23

Den började kl.07.00 och slutade kl.20.00...  

Började dagen med att gå ut och ge pållarna kraftfodret och medan dom åt fick Lillbrun och kaninerna sitt,

plockade "vattugräs" åt hönsen)!

Sprayade  flugmedel  på samtliga hästar innan jag ledde ut dom i hagen där höet väntade, ja det finns ju lite gröngräs att plocka i oxå.

Gick över till hönsen med "gräset" och då kom Ingrid (grannen) och skulle göra rent och ge mat för Rune mådde inte bra,

då erbjöd jag mej att ta över (är Runes månad nu).   

Släppte ut Lillbrun, han är klok som en bok, traskar direkt till hagen och samma när han ska in , raka vägen till sin box!

Skottade skit och sopade, Janne körde Kungen.  In och morronfika, Janne for till Vitsand och kollade, det

kördes B-lopp s.k poänglopp. Britt vann ett fick jag veta när han kom hem...grattis tjejen!!!   


Gjorde iordning ett myggnät till fönstret på hönshuset så att fönstret kan vara öppet på natten för det blir ganska varmt därinne och det blev faktiskt bra!

Sen tog jag in Fixsola, Kexet och Stjärna vilket var uppskattat...dom la sig ner och vilade hela eftermiddan.

Jag plockade ner sommarhagen för nu är betet slut där, men det blir en ny hage ner mot älven där det finns mycket mat och efter det så har dom ängen innanför travbanan att beta av!

Janne fastnade som vanligt framför TV:n V75!

Red Moe, märks att det är jobbigare för honom att träna på gräs gentemot travbanan!


Efter V75 körde Janne Trolle och jag fodrade och tog in hästarna, när Janne kört klart selade jag på Kompis och satte honom framför lastvagnen och så hämtade jag alla hagstolpar och det blev fullt lass!

Sen var det full dag för Kompis.  


När vi kom in i stallet hade Fixsola, Kexet och Stjärnan vaknat till liv och rest sig opp och alla tre fick sig en riktig

pälsrengöring och pälsglans i manar och svansar och efter det fick alla tre springa opp till "skogshagen" och där får dom vara tills nya hagen är klar!

Hämtade in kaninerna, dom är ute på dagarna , men jag har dom inne på nätterna för man vet aldrig vad som kan dyka opp?  Räven kanske??


Har nu varit och stängt hos hönsen, det är alltid en höna som kurat ihop sig utomhus som jag får väcka och fösa in till kompisarna som slagit sig till ro...  Hon är den enda som finns kvar av gamla gänget nu och hon heter Annastina, har varit Edits (barnbarnets) höna fast nu har hon bytt opp sig till Kajsa Kavat den lilla söta hedemoran...






Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4 5
6 7 8 9
10
11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards