Älvbacka

Alla inlägg den 22 december 2012

Av Yvonne - 22 december 2012 18:42

Värmde bra som vanligt, Per var nöjd...gick ut bra från start MEN sen hände inget mer, ingen galopp han bara hängde med där bak utan entusiasmen. Nu visade han riktigt hur less han är på tävlandet och det var ju inget nytt !

Kom in i stallet och blåste knappt och Per sa ärligt, att det är ingen idé att lägga ner mer jobb på honom, lika bra att han får sluta för han vill ingenting i lopp!

Han gör skillnad på träning och tävling numera så nu får vi minnas att han hade fina år med bland annat två

inteckningar i "Sundlings Minne" och så resan till Frankrike inte att förglömma sa jag till Per och han höll med.    

Synd bara att han inte nådde miljonen, fattas ju bara några futtiga tusenlappar...sa till Janne när han kom till  stallet medan jag höll på att sela utav pållen: att nu blir han min "julklapp" och så får jag väl hålla igång honom ifall det dyker opp nåt montèlopp...i framtiden.

Det var skitkallt på Bodentravet, 25minus när vi for hem ojoj vad kuskarna fick frysa och idag har kylan hållit i sig...

runt 26 minus hela dagen. Hade hästarna inne på morron, släppte sen ut "skogshästarna" vid lunch, men stängde inte "ledet" för att dom skulle ha fritt att välja när dom ville in!  Dom kom inte ner till stallet förrän kring halv fem

och då var det rimfrostbehängda hästar som stod utanför stalldörren och knackade på!


Har haft stallet för mej själv idag vilket är det bästa jag vet, Janne var ut på morron och gav morronkäket, sen

mockade jag och la in spån, gav lunch till pålarna som fick vara inne. Gick in och fikade, åkte med mammas sambo Rune till Ica och handlade och sedan for vi förbi hos ett par som hamnat på "livets skuggsida" och deras katter och övelämnade lite "jul" som emottogs med glädjetårar... jag, min mor och Iréne hade kommit överens om att göra

detta!

När jag kom hem bar det av till hönsen, jag bytte spån och la även in nytt i redena. Det är så tillfredsställande att se hur glada dom blir, på julafton blir det kvistar med torkade rönnbär och en stor skål med majskorn, ni skulle bara höra hur dom kluckar och kuttrar av förnöjsamhet!  

Kaninerna har oxå fått lite extra ompyssel så här till jul, det blir säkert nåt extra till dom oxå på julafton!

Hoppas på lite varmare klimat imorron för Bolfaxa behöver få röra på sig inför annandagen...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards