Älvbacka

Alla inlägg den 4 november 2013

Av Yvonne - 4 november 2013 19:24

Vet inte vad som är bäst egentligen? Trist gråväder eller riktigt vinterväder ?? Minus eller plussgrader?   

Detta är iallafall inget roligt , det ska ju inte behöva vara leriga hagar i november va?

Som tur är tog vi hem ett sandlass i veckan som var och nu har Janne lagt in sand vid ingångarna till hagarna så det är ju något bättre , det är ju alltid där det blir värst!

Lördag, söndag har jag rengjort och smörjt sadlar, träningsselar, träns och huvudlag och sånt tar sin lilla tid...  

Imorse fick hästarna gå ut som vanligt, men efter ett par timmar började det regna och det kom även lite blötsnö mellan varven och då tog jag in alla pållarna igen stängde stallet och så fick dom stå inne i lugn och ro , en och annan tog sig säkert en tupplur!

Janne skulle in på lasarettet på röntgen och då passade jag på att följa med in till Reprisen, ringde Laila och frågade om hon ville följa och det var hon med på.  Så sagt och gjort, vi hämtade opp henne efter vägen  och sen fick vi ett par timmar på Reprisen där vi inhandlade lite smått och gott, böcker även barnböcker några julsaker...hittade

bland annat en "julhäst" gjord av halm Jättefin! Två virkade dukar som jag ska sy fast på Viljas fåtöljs armstöd där det är nött och så köpte jag en stor jultomte som grannen Britt ska få i julklapp för hon älskar tomtar och vi brukar ge varandra en klapp för skojs skull.  

Men jag köpte inte ett enda mjukisdjur, annars brukar det vara ett måste för mej!

Janne hade köpt gofika med sig från Hanséns i Öjebyn så Laila fick åka med hem till oss och så drack Laila och jag te och Janne kaffe, till det mumsade vi i oss munkar och pariserbröd...    

Kring tretiden gick jag ut i stallet och gav hästarna kraftfoder, Janne skjutsade hem Laila.

Mockade och borstade samtliga hästar och när det var klart var det dax för kvällshögivan.


Jag läser en bok som heter: En man som heter Ove, skriven av Fredrik Backman och den är verkligen läsvärd...

en bok som handlar om kärlek, ordentliga verktyg och vikten av att alltid köra Saab.

En skruvad och gripande roman...  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards