Älvbacka

Alla inlägg den 8 november 2013

Av Yvonne - 8 november 2013 19:06

- lugnet har infunnit sig i hagarna på Älvbacka!  

Igår satte vi ihop Kexet och Lilly och Vinna med Bolfaxa..."kommandorerna" Vinna och Faxan gick i clinch direkt.

en rak höger från Vinna och sen var det klart vem som skule bestämma...  

Kexet och Lilly höll sig på lite avstånd ifrån varandra, Lilly är ju verkligen väldigt ödmjuk och Kexet var mest nyfiken.

Idag äter de två tillsammans vid rundbalen och båda kommer fram lugnt och stilla när dom ska in på kvällen.

Storvinna har helt övertaget på Faxan nu och allt är lugnt , Vinna är etta och Faxan tvåa inget bråk!

 Det har kommit lite snö till och idag har Janne varit iväg ända till "Kopparnäslanga" och dragit stordäcken baki traktorn för att packa snön!

Det var ett tag sedan vi kunde nyttja den sträckan, tar nog en tur med Moe framöver vore härligt!

1,7mil på skogsvägar det är mumma det!


Har varit till skogs och huggit en gran som står vid friggebodan och belysningen är satt på, har tjuvprovat att tända

fast man får väl ligga lite lågt fram till första advent.  Måste köpa ny belysning att sätta opp runt bagarstúdörren!  

Vaknade halv två inatt och kunde omöjligt somna om så jag läste ut en bok av Åke Edvardsson och sen somna jag kring sextiden skulle jag tro och sov till kvart över åtta, ibland är det rent hopplöst att kunna sova!  

Ska se på IDOL ikväll, men jag känner mej ganska slut må jag säja...få se om det går att hålla sig vaken?  


Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards