Älvbacka

Alla inlägg den 27 mars 2014

Av Yvonne - 27 mars 2014 23:54

  Jag är sååå glad och nöjd med fine Moe, han var jätteduktig ikväll och visade att än kan "gammel´n!  

Han gick ut bra från start och hängde lätt med och när upploppet nalkades kom han ut och spurtade fint till en fjärdeplats. Tiden 26,2 fullt godkänt...vi har tränat bra i vinter jag och Moe, "inte behövdes det nåt snabbjobb på Vitsand inte!"   Sandra Eriksson är en superduktig kusk!   

Nu väntar ett montélopp i april...först var det stängt för hästar som har över 1 miljon, men efter klagomål ändrades proppen!

Visste inte om det, men så träffade vi Britt L. på stallbacken och hon är väldigt uppdaterad den tjejen så det var hon som berättade det. Tyvärr så har Sandra bestämt sig för att inte rida mer monté. hon hinner inte med för hon

är ju mycket anlitad som kusk ( detta sa hon redan när hon vann förra årets montélopp med Moe).

Och ifall hon ev. ska rida loppet i april så hade hon redan lovat Gabriella och Bert att rida Sarpsfoss.

Som tur är finns det ju en till ryttarinna som jag gillar och det är Ingela Nilsson och nu har hon lovat att rida Moe,

hon red honom ju i kvalet och i hans första montélopp i Boden så det känns mycket bra!  

Nu får Moe vara ledig till på måndag, det är han värd och viktigt för att hålla honom på gott tävlingshumör...  


Dax att krypa till sängs för för det är en dag imorron oxå    ...måste få säja att det är så himla kul att komma på travet och träffa alla goa travvänner!  Gonatt!

Av Yvonne - 27 mars 2014 10:42

Ett gift par i 60årsåldern firade sin 40-åriga bröllopsdag på en lugn harmonisk restaurang.

Plötsligt dök det opp en liten vacker fé på deras bord. Hon sa:

" För att ni är ett exemplariskt gift par och för att ni är kärleksfulla mot varandra så kommer

jag att ge er båda varsin önskan".

Hustrun svarade: " Åh jag vill resa runt i världen med min älskade make"!

Den lilla feén viftade med sitt trollspö och -poof- två biljetter till Quenn Mary dök opp i hennes händer!Mannen tänkte efter en stund: "Jaa detta är väldigt romantiskt, men ett tillfälle som detta kommer aldrig igen...

Jag är lessen min kärlek, men min önskan är att ha en hustru som är trettio år yngre än jag".

Hustrun och feén blev djupt besvikna, men en önskan är en önskan... så feén viftade med trollspöt igen

och -poof- !...

MANNEN BLEV 93 ÅR!

Sensmoralen i denna historia är:

Män som är otacksamma ska komma ihåg att även Feér är kvinnor...  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards