Älvbacka

Alla inlägg den 2 september 2020

Av Yvonne - 2 september 2020 15:17

Surströmmingsklämma!

Therez tomatplanta, nu börjar tomaterna ta slut!
Söta och jättegoda, dom blev mina för Therez glömde ta den med sig hem!

Så här ser det ut i min säng när jag ska gå och lägga mej!
Timmie finns nånstans under täcket som är hans favoritplats!

Av Yvonne - 2 september 2020 15:11

Igår åt jag surströmmingsklämma, har längtat så men inte kommit till skott!
Åh gu? sååå gott.....åt fem stycken, resterande i burken släppte jag ner i Alterälven
så att kräftorna fick något att festa på om nu inte gammelgäddan knep dom?
Det var mycket rom i fiskarna och det blev som grädde på moset!

Hundarna var sugna, men fick inte smaka,jag vet att Vilja gärna glatt hade svalt ett par stycken!
Men det blev ingen smakbit denna gång...

Har skickat in kolla maskenprov på hästarna och väntar på svar? Numera ska man ju inte avmaska i onödan säjs det,
annars har vi alltid avmaskat vår och höst och fölen en extra gång under sommaren!
Blir intressant se resultatet?

Det är mycket flugor nu, har inte varit mer än nån enstaka i sommar...är det för att det varit varmt sista tiden?
Inte nämnvärt många i stallet, men dom härjar i köket så det är bara ha flugsmällan till hands!
Solen värmer på farstubron så det är väl därför dom samlas där!

På torsdag kommer det två nya invånare i stallet, blir ingen tjurkalv eller gris, men två afrikanska getter som behöver
ett nytt hem då ägarinnan inte vill ha kvar dom och ville skänka bort dom, två kastrerade pojkar!
Så nu har jag fixat till en rymningssäker box där jag hoppas att de små liven ska trivas.
Nu får dom bo in sig där och sen kan dom ju få låna hönsens stora hägn och till sommaren får man se vad som händer!
Har erbjudit Mirja att äga den ena så det blir nog någon promenad i koppel och halsband!
Kommer bilder, även på Embla, Stiligs treåriga dotter!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards