Älvbacka

Alla inlägg den 27 september 2020

Av Yvonne - 27 september 2020 19:36

Yes, så enkelt var det inte!
Jag fick klart från Kent i veckan att jag kunde släppa mina tre pantertanter på bete innanför travbanan då det inte var
lönt slå där en gång till och det var bra att det blev avbetat...
Okidoki tänkte jag och skulle vara lat...gör ingen hage, dom får gå lösa finns ju inget bete annat än där!
Släppte ut dom på ängen och dom verkade nöjde och betade för fullt av det gröna gräset.
Efter en timme ungefär vandrade Våffla iväg och styrde kosan mot ängen nedanför vägen och de andra två hängde på!
Tror Våfflan fick nån flashback och trodde hon var tillbaka på Irlands vidsträckta hedar!

Det blev deportering tillbaka i hagen bakom stallet tills vidare och inte annat än att sätta ner stolpar och dra bandet runt ängen
och igår när jag fått ordning på batteriaggregatet så blev det ett nytt försök att släppa damerna och nu funkar det som det ska!
Kommer det inte snö så har dom bra bete en bit in i oktober månad.

Robert,Lena och Mirja var här igår och Peppe förståss!
Och det blev lite gjort här på gården och en god middag med efterrätt!


Av Yvonne - 27 september 2020 19:18

Dom är bra fina!

Liten vovve på språng!

Äntligen ikapp Vilja!

Ringo

Söt tjej, ser ut som en ripa!

Mirja lockar och Ringo kikar in i kameralinsen!

Av Yvonne - 27 september 2020 19:13

Innan stängslet kom till!

Pontus och Pan!

Pontus på bordet!

Embla i sitt nya hem med kompisen Rika!

Kompisvovvar, Timmie, Peppe, Siri och Vilja som inte fock plats på pallen!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards