Älvbacka

Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Yvonne - 16 oktober 2009 17:15

Imorse när man steg opp regnade det ordentligt, hästarna fick stanna inne och äta bådekraftfoder och hö.

Lite konfunderade blir dom, speciellt Moe.

Janne hade fodrat när jag kom ut i stallet så det var bara att sätta igång och mocka skit!

Blir lite bökigare när hästarna är inne, började med kalvarna så att dom inte skulle lägga sig i  skiten.

Hur mycket spån jag än har så lyckas Jeppe som är svart/vit lägga sig på nån "mocka" så dom vita låren är alltid skitiga, blää! Dom står nämligen tillsammans i en box dom här grabbarna.

När vi mockat färdigt gick Janne in och jag tog en extra runda och plockade ut skit, det kommer ju på löpande band och jag vill ha rent i boxarna så jag plockar ut flera gånger om dan när pållarna får stå inne.

När jag fikat och pysslat lite inne så fick Janne besök av Göran och en kompis, Moa följde med så Molly blev jätteglad fast först hälsar hon på Göran för hon vet att han har Frolic i bilen! En gång när Göran lämnat bildörren öppen så hade Molly (kanske Moa oxå) ätit opp all Frolic! Rackarns vovvar!!


Regnet avtog efter lunch så jag släppte ut alla djuren och det var dom mycket belåtna med.

Mockade igen, la in strö åt några spånförstörare, Janne kom hem efter att ha följt Göran och kompisen fram och tillbaka åt Boden (där det hade snöat!)

Han tog in Bolfaxa och körde henne, under tiden la jag in kvällsfoder åt pållarna  och sedan var det bara att plocka in dom igen.

Det var skönt att få ha dom ute en stund, Plåster (katten) syntes inte till så jag får gå och släppa in honom i stallet senare. Vill inte att han är ute på natten så för det mesta går jag och släpper in honom vid 21.tiden

Plåster flyttade in hos oss för cirka 2 år sedan, han bodde i granngården 1 km härifrån.

Trodd att någon dumpat honom utanför oss, men efter en vecka ringde jag grannen och frågade om dom saknade en katt? Jojomänsan det gjorde dom, Plåster!

Dom hämtade hem honom "tre" gånger, men han var alltid tillbaks på morron! Då for dom och kastrerade honom

och! efter tre dagar var han här igen och då gav dom upp! Så han är våran stallkatt, men tyvärr kommer han inte överens med våran sjuåriga katt Rollo (oxå kastrerad) så Plåster bor i stallet och Rollo är huskatt.

Namnet Plåster då? Jo grannens pojk som egentligen äger honom döpte honom till Plåster för han ÄR som ett

plåster när man lyfter opp honom, en vacker go och pratig kisse!

 Dom har rykt ihop några gånger  och en gång blev det veterinärbesök för Plåster då hans framben blev jättesvullet!

Fast för det mesta så fungerar det bra och dom håller sig från varandra.


Tänk att det har snöat i Boden idag, o nej o nej jag vill inte ha snö ännu på ett tag!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards