Älvbacka

Alla inlägg den 18 oktober 2009

Av Yvonne - 18 oktober 2009 23:13

Idag har Molly (vovven) haft fullt opp med att skälla på älgjägare!

Det har varit älgjakt sen tidig morron, bilar har kört opp efter travbanan och rakbanan

fram och tillbaka hela dagen och då är det full fart på Molly!

Annars har det varit en fin dag, inget regn ingen snö! Fyllde vatten i hagarna ja inte iii

hagarna i vattenbunkarna förståss!

När jag fikat tog jag in småhingstarna, gav dom lite kraftfoder som uppmuntran och sen borstade jag dom så dom glänste, Modin glänste mest för han har fortfarande sommarpäls!

Drog in speedcarten och selade på Trolle, det är ett helt företag för det är go i den grabben. Än far han hit och sen far han dit och ibland står han still! Fast snäll och harmlös är han. En riktig goding!

När det var dax att sätta för vagnen så kom Janne ut och vi selade satte vi honom för vagnen, Janne satte sig på och jag ledde. Lite störig i början, men sen kom han ihåg vad som gällde och skötte sig bra.

Vi gick två varv och det var fullt pådrag i skogen med ståndskall en bit ovanför travbanan, säkert storkon med kalv som var i farosonen!

Andra varvet tystnade skallet så troligen tog sig älgarna därifrån och klarade dagen

, ja det var väl kalven som var i farosonen för jag kan väl inte tänka mej att dom tänker skjuta den vackra älgkon?


Trolle går fort så jag får motion minsann medan Janne sitter i speedcarten och gottar sig!

Duktig pojke, nog mindes han vad han lärt sig innan han fick sommarledigt.

När vi kom in i stallet kom Josse och hennes mamma, Janne erbjöd  "mamma" att rida Gnisten för SLena kom

inte idag, men hon tackade nej för hon har ryggbesvär. Fast hon kände att hon ville komma till stallet medan Josse red Fixsola så hon fick känna stalllukten och vara nära hästarna!

Modin skötte sig bra han oxå, men var lite irriterad i munnen i början. Han har nämligen haft massa gräsvårtor

och det sitter kvar några i mungipan som blödde "litet", men det blev bättre när vi gått en bit.

Han är lite bekvämare än Trolle så jag behöver inte halvspringa när jag leder honom.

Nästa pass kan nog Janne köra själv för jag tycker att dom är så stabila och orädda!

Efter "träningen" fick dom gå ut i hagen igen och det är rena "hingstutsläppet" när dom börjar fajtas och

så är det varje morron när dom kommer ut. Det skulle vara nån på plats med en bra kamera, vilka fina bilder det

skulle bli!

När vi tagit in hästarna för kvällen tog jag av skorna på Kompis så nu får han vara utan till det blir dax att

skarpsko.

Tvättade opp Touch och friserade manen på honom, han tycker väldigt mycket om att vara fin!

gonatt!

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6
7
8
9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards