Älvbacka

Alla inlägg den 10 november 2011

Av Yvonne - 10 november 2011 21:40

Frysmärkarna dök opp kring 11 tiden, Sussie hade kommit för att se hur frysmärkningen går till...  Jo

först kommer klippmaskinen fram (en liten nätt sak) och så klipps det en rand på halsens högra sida.

Därefter sprittvättas randen och efter det tar frysmärkningen över och går det väl så har fölet en prydlig  rad med siffror och ett S på halsen. När sedan håret växer ut är det vitt och man kan tydligt läsa av vad det står. Fast ibland kan det misslyckas,men fråga mej inte vad det beror på. Vi hade en häst där bara första siffran syntes och fast det gjordes om så blev det aldrig mer än en siffra synlig??  


Tog en tripp till pitestan tillsammans med grannarna Ingrid och Rune efter det att jag fodrat lunch, var till Lantmanna (granngården) och köpte hönsfoder och en säck solrosfrön till dom vilda fåglarna.

Och så köpte jag två "diskborstar" som jag ska ge bort i julklapp, ganska dyra, men dom håller länge. Själv har jag en som är fem år gammal nu, man stoppar den i diskmaskinen när den börjar se tufsig ut och vips är den som ny!  

Blev ingen ridtur idag, det hann ju bli "svart" ute innan jag var hemma från stan, vi stannade till i Norrfjärden och fikade hos min mor och Rune. Hade köpt en blåbärstårta och en veteläng med ananas smak.

Och så köpte jag en rulltårta som jag inte kunde motstå (till mej själv) ni vet en sån där härlig "drömtårta"!

Hihi, men den har jag gömt undan för eget bruk!  

Janne har bara kört Kungen idag...fina pållen som har sprungit in 75.000kr i år!  

Nu startar han den 17/11 och så tror jag att han har ett lopp till i år?

Den 26 ska Kexet på inkörning hos LarsOlov Lundgren i Blåsmark och då har jag tänkt att börja med Knekten så

att han oxå kommer i vagnen. Stallfiorna har lovat hjälpa mej i början!


Det var kallt inatt och ganska tjock is i vattenbunkarna få se hur det ser ut imorron? Nästa vecka har det sports att det ska bli varmare, BARA DET INTE REGNAR!  


Jaha, nu är det några "fyrfota" som pockar på uppmärksamhet och vill ut och lufta sig så det är väl bara att avsluta

och ge sig ut i svarta natten...  


Ser att jag slarvar och missar en del bokstäver i min blogg då och då, vet inte, men det är som om naglarna är ivägen ibland...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards