Älvbacka

Alla inlägg den 14 november 2011

Av Yvonne - 14 november 2011 22:22

Javisst har det varit en ypperligt "härlig" dag, plötsligt blev det varmt igen med sol och gröna ängar.

Visst det är sant, jag tog faktiskt kameran och gick ned mot älvkanten och tog en bild  som jag ska be Josse sätta in på bloggen!  

Fyllde hästarnas vattenbunkar igår och inte tillstymmelse till is i morse...men nu snackas det om "rysskyla" framöver?

Hur som helst så börjar det väl bli dax att sätta brodd i skorna på  på hästarna snart?

Har plockat av skorna på Gnisten och Moe, ja Moe har kvar framskorna.  David ska komma och sko Gnisten åt stallLena i veckan.

Det är lite vanskligt att rida ut i mörkret med "blanka" skor, då rider jag hellre oskott!

Har kört Bolfaxa idag och hon kändes fin som vanligt, sen red jag Moe och då hann det bli mörkt...for efter rakbanan och en sväng i skogen med Vilja som sällskap. Vilja är en "vaken" hund , när Janne drar in rockarden och sätter arbets-

selen på Kungen då blir hon jätteglad och sitter troget framför Kungen på stallgången och viftar glatt på svansen för då vet hon att det är O K att  hänga med.

Då hinner hon många turer in i skogen för Kungen går ju och drar stordäcket!

Molly ids inte följa med, men Moa  kan följa en sväng sedan går hon och lägger sig på farstubron.


När jag var till hönsen på eftermiddan då stod allihop nedanför radion  och "diggade", det såg ut så iallafall!

Pontus "tuppen" har blivit jättesnäll han försöker aldrig nu mera  att göra nåt  utfall. Det har lönat sig att lyfta opp honom då och då och han har blivit snällare mot Hedemorahönan Laura! Jag skulle vilja ha tag i en till

"hedemorahöna", hon kanske känner sig ensam. ?  


Har varit ut med vovvarna och dom har gått och lagt även Rollo  han är rolig han, följer med ut på kvällspromenade och sen ska han oxå ha en levergodis när Molly och Vilja får.    


Nu blir det en stunds läsning tills jag får "sand" i ögonen!

Imorron ska Janne med Vinna till kliniken i Boden för  att kolla opp henne...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards