Älvbacka

Alla inlägg den 12 november 2011

Av Yvonne - 12 november 2011 19:09

Har nyss varit ute med mina fyrfota vänner        i pyjamas och birkenstock och det  nollgradigt ,

skönt och fridfullt...fast på morronsidan var det gode kyligt och vattnet i hästarnas bunkar var stenfruset så det var bara att vända dom opp ocn ner så att isen släppte och vattnet for ut!

Pållarna fick hö inne för att vara säker på att dom drack innan utsläpp, annars får dom bara kraftfoder inne på morron och äta höet ute.

tog  på mej vinterdressen  när jag körde Bolfaxa tillsammans med Kungen och Janne, då var det världens dimma,

man fick frost på ögonfransarna och hästarna fick vitt skägg...Lasse kom på besök och tyckte att Faxan såg fin ut

och hon är så snygg i kroppen sen jag klippte henne.

Och hon hängde med Kungen när vi drog på lite på långsidan mot vägen! Första två varven vi körde var hon som vanligt ganska tuff och låg på, men då la jag mej i rygg på Kungen för att slippa hålla så mycket.


När stallLena kom så sa jag att jag ville rida med henne och Gnisten cch vi fick en trevlig ridtur, det blev att hålla till mest på ängarna för det är småhalt nu på vägar och stigar när hästarna är obroddade.

Gnisten var lite full i bus efter två dagars vila så nya "ägarinnan" fick ha huvudet på skaft ett par gånger!  

Va håller han på med funderade Moe och försökte sig på en utbrytning när Gnisten stack iväg över ängen , men

han höll sig på mattan, "lägg av" förmanade jag honom "vadå tyckte han, jag har ju oxå stått i två dar"!!!!  


Trevligt värre var det iallafall med sällskap och Moe blir mer avslappnad och mindre skvättig!

Moa "lilla stallfian" skötte om Kompis och smörjde hans träns medan vi var ute och red ch ikväll ska hon på "halloweenparty"!  


Har tittat på "Så mycket bättre" ikväll, ett bra program tycker då jag, fantastiska människor!  Tänk

vad mycket man inte känner till om artister, en som jag alltid gillat är Martin E Type, tycker om hans musik.


Gnatt, det är en dag imorron oxå!    

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16 17
18
19 20
21 22 23
24
25
26 27
28 29 30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards