Älvbacka

Alla inlägg den 4 september 2011

Av Yvonne - 4 september 2011 22:15

Ser att jag fått fyra kommentarer sedan gårdagens inlägg Men jag har bara

svarat på en Sofias, vet inte hur man gör när det är flera och det är därför som jag i regel svarar i mina inlägg hehe!...jag får väl be om hjälp...man är inte så lättlärd

när det gäller datorer.

Får väl vara glad att jag har kommit så långt som jag gjort.  


Vill nu säja Tack för ditt stöd min lilla ängel Britt, du är en riktig Vän!  

Och jag hoppas att Robert hittar en bil, annars har han ju Jannes "röda"!

Vinna kommer igen, på söndag ska hon på unghästutställningen och då ska hon vara med i "körprovet" och så blir det väl premie framöver.  


Övrlevde katten Sofia?   "huvvaligen" ! där kom norrländskan fram!  

(Ja det gick ju bra att göra såhär oxå även om det inte är så proffsigt va?)  


Nu till söndagens vedermödor, ingen rast ingen ro...har stigit opp några mornar nu ovh fodrat "morron" annars gör Janne det för han stiger opp tidigare än mej i regel. Han gillar att sitta med kaffekoppen och läsa "paltbladet" vid köksbordet!

Och tisdagar och fredagar då kommer ju Travronden och då är han inte kontaktbar!  


Nåväl, när hästarna var utsläppta, stallet mockat och hönsen hade fått komma ut

och morrornfikat var avklarat då satte jag igång med att fixa till vinterhagarna ,

de två som var kvar, Janne skodde om Bolfaxa som ska kvala imorron!

När jag fått till den ena hagen med el och allt då kom stallLena och Moa med en kompis och efter en stund komm även Sussie.

Tyvärr så hade Janne hunnit köra Kungen, han var ju ledig igår (lördag) annars

kör vi inte på söndagar då är det hage eller ridning som gäller.  

Lena var snäll och lät Sussie rida Gnisten och själv tog hon sig an Trolle, det var

längesedan man såg nån vara så rosig om kinderna efter en ridtur som Sussie!  härlig tjej!

Lena var så nöjd med Trolle efter ridturen....  


Josse kom och red på förmiddan, hon fyllde 18 år idag ! GRAATTIS!!!!!!    

Vi tog in Kexet  för Lenas räkning och när hon hade varit ut och handtränat med

henne så var hon ganska nöjd, men hon sa att hon funkar bäst om hon får

gå och trava bakom mej, då följer hon som en hund på raka spår och i serpentiner och volter!    


Själv fortsatte jag med den andra hagen efter att ha varit in och tagit en tekopp och ett par mandelkubbar, älskar kubbar!    

Nu är hagarna klara, men jag tycker att det blev sämre styrka på elen, från att ha legat på 4,0 blev det bara 1,7? Vi har två aggregat igång så jag kanske får flytta över två hagar på det ena aggregatet?


Trolle sover inne inatt så kompisarna är ensamma ute, men det verkar gå bra. Trodde nästan att Knekten skulle fara ut ur hagen och ta med sig Lillen när Lena tog in Trolle, men dom stod lugnt kvar i hagen.  


Regnade när jag tog in pållarna ikväll och alla hönsen var för en gångs skull inne hela gänget när jag skulle natta dom, men endast ETT ägg idag, förstår inte varför dom värper så dåligt det är ju inga gamla höns? Och ruggningen är ju klar!

  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards