Älvbacka

Alla inlägg den 18 september 2011

Av Yvonne - 18 september 2011 23:18

Igår (läs lördag) hann jag med en hel del från det jag steg opp till 20.00 på

kvällen.  Efter det vanliga jobbet i stallet på morron tog jag tag i seldonen

efter snabbjobben på Vitsand, höll nämligen på att få en chock när jag tog ut dom ur

selpåsarna när vi var på Vitsand, det hade blivit "mögel" på dom eller vad man ska kalla det?

Troligtvis är det så att det myckna regnandet har spelat ett spratt och det har blivit fuktigt i den selkammare som selarna hänger i!?   Skurade opp alla fyra tävlingsselarna med såpa, torkade av noga och sedan smörjde jag in dom .

Plockade ihop en massa grejer som bara hänger och tar plats på väggarna i selkammaren spikade i

några spikar i ena ladan och hängde opp grejerna där...  

Skurade ur alla vattenbunkar ute i hagarna och fyllde nytt vatten, la in kvällsfodret i boxarna och ja jag hann med en fika på eftermiddan sen tog jag in Moe 16.30 och red åtta galopppass på banan, använder inte hela banan utan ungefär 400 meter. Nu är han helt klar över vad som väntar och vill bara vräka sig iväg så det gäller att hålla i med b´å armar och ben, efter två vändor har jag mer kontroll! Tänker varje gång att snubblar han då dör jag!  

Janne körde bara Vinna eftersom resten av gänget fick sitt på Vitsandsbanan i fredax...

När Moe var klar , fått duscha och bli ompysslad så tog jag in hästarna var ner med hö till Trolle, Lillen och Knekten som går i hagen nedanför vägen där det inte är så mycket att beta längre så dom får hö morron och kväll...

Nattade hönsen och tog en skön promenad med hundarna på rakbanan.. för lite

avkoppling.       blev ingen middag istället te och en macka.

Jean, en travkompis kom på besök  och det blev ju att han och Janne såg V75 på Tv.

Idag har det varit gode lugnt och strålande väder och det var det ju igår oxå  och då måste jag ju berätta att jag har ringt till "en god FÈ" på

eftermiddan, inte "Tingeling", hon heter  Lena och bor i Altersbruk och en annan gó vän som heter Ina hade tipsat denna fé om att kolla in min hemsida och blogg.

Fick sen ett inlägg  i min gästbok och då fick jag veta att hon tar emot "hästtäcken" för lagning, tvätt och impregnering, Bingo tänkte jag!  

Så ikväll for vi dit med ett antal täcken för uppfräschning, oj så skönt!

Ett ok har lyfts från mina axlar, har man varken tvättmaskin eller symaskin som klarar av hästtäcken så är man ställd! De enda täcken som tvättmaskinen klarar är ju de tunna stalltäckena...  

Och det bästa är ju att det är "nästgårds"!

Tack Ina för att du hade ett finger med i spelet!Kram...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards