Älvbacka

Alla inlägg den 11 september 2011

Av Yvonne - 11 september 2011 18:24

Jag bugar och niger för en duktig "handler" som heter Josefin!

StallLena och Josse har ju varit på "unghästutställning" idag på Bodentravet med Storvinna och Kexet!    

Steg opp 06.00 och fodrade samt släppte ut pållarna utom Vinna och Kexet som skulle iväg. När jag mockat klart kom "stallfiorna och skötte om sina "tjejer...

Borstade och ryktade, flätade och satte rosett i "håret"! Dom hade god hjälp utav "småfiorna" Linn och Moa.    

Lastningen gick ganska bra förutom att Kexet var lite stursk, men det var ju första gången för henne. Vinna var det inga problem med fast hon blev lite skärrad när Kexet levde om på sin plats.  

Resan hade iallafall gått bra och Vinna gjorde bra ifrån sig i "körprovet" och

Kexet skötte sig fint i uppvisningen, bra gjort Lena! 75 poäng blev det...

Skådepenning blev det för Vinna 76 poäng och Josse blev "Bästa uppvisare"

alla kategorier, Grattis än en gång, tjusigt och fint pris fick hon = 150 kronor

att handla för hos Royal Hästport!        Och vackert väder

gjorde ju inte saken sämre!


Det har varit en fin dag i pitebygden oxå, kaninerna fick komma ut i solskenet

några timmar.

Robert Lena och Mirja kom på besök efter att äntligen fått tag i en passande bil

och Mirja följde med syrran och Hasse tiill skogs och plockade lingon, även

hundarna gjorde sällskap.      


Själv har jag rengjort hos kaninerna, varit hos hönsen ja där är jag ju varje dag.

Det har inkommit önskemål om att döpa om tuppen Pontus till "Attack" alternativ "Rambo"? Mjaa jag tror att han får behålla sitt namn Pontus!


Ingen träning av hästar idag, körde intervall med Bolfaxa igår och galopptränade Moe i fredax. Han verkar trivas med den nya träningen, imorron är det dax igen.

Jag har en go kisse "Rollo" som ligger här bredvid datorn och sover, det är längesedan han sabbade för mej genom att gå över tangenterna...  


Börjar bli tid för att natta hönsen så nu tackar jag för mej, ha det gott!  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19 20
21
22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards