Älvbacka

Alla inlägg den 3 oktober 2012

Av Yvonne - 3 oktober 2012 22:25

Kaijko med datorn, den har inte velat släppa in mej på min blogg!!  

Men idag när jag kollade så var det okey igen...mejlen har funkat.   Men som vanligt är det väl jag som har orsakat det!

Nåja nu är jag här igen och idag har jag hittat igen Storstjärnas reflexgrimma, längst opp på ängen låg den lite hopknölad, nu sitter den på pållan igen så vi får väl se hur länge den får sitta kvar denna gång?  


Hur gick det för hästarna när det blev inflyttning i "bonus"hagarna då? Åhh alldeles utmärkt, det var glada hästar

som upptäckte att det var torrt på backen och en del gräs att sätta tänderna i!

När jag säjer att hästarna är "glada2 för än det ena än det andra då frågar nån: HUR VET DU ATT DOM ÄR GLADA?

Ja men det syns ju, ögon och öron spelar och svansarna är i vädret och rörelserna är spänstiga och så frustar dom så det hörs över byn!

Ni skulle sett Moe, han seglade omkring tillsammans med Kompis och när han fick närkontakt med Kungen eller Trolle då böjde han nacken och skrek som en hingst  och skrapade med framhoven, hagarna ligger ganska tätt intill varandra så det blir noskontakt om hästarna sträcker på halsarna.  

När jag var klar med stallet och kollade hur det gick så hade Trolle lagt sig och när jag frågade honom om han var trött så fick jag en långdragen ynklig gnäggning till svar och så reste han sig, men det dröjde inte länge så låg han igen och så höll det på ett par gånger till. Då tog jag in honom och tog tempen...38.4 hmm inte såå farligt ändå, men ställde in honom i boxen och hämtade filmjölk och hällde i honom några deciliter och så fick han gå in i boxen

medan jag ledde ut Lillbrun och när jag var klar för att ta ut honom på promenad (misstänkte ju kolik i första hand),

men när jag öppnade boxdörren så verkade han pigg igen så jag tog ut honom i hagen och då började han äta hö.

Phuu ! så skönt, kanske "motade filmjölken olle i grinden"?


Ljuvligt väder idag, men nu har jag hört att det ska börja regna igen och hålla på fram till söndan SKIT OXÅ som

han säjer i TVreklamen!

På lördag är det ju "poänglopp" på Vitsand och Moe är anmäld till Montéloppet för kallblod, men jag är ganska säker på att det inte blir nåt för det måste vara 8 hästar anmälda för att det ska genomföras.


Nu sitter det en grå katt här bredvid och stirrar på mej   och jag förmodar att han vill att vi ska ska inta sängen,

Vilja Janne och Molly sover redan!

gonatt...

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards