Älvbacka

Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Yvonne - 11 oktober 2012 18:59

  Igår när vi gjort kväll i stallet åkte vi opp i "Åströms" och kollade in stallLenas och Stefans

nybyggda stall!   Det var premiär för pållarna Gnisten och Kenta samt de två fåren att flytta in...ojojoj så

fint det blev ett riktigt drömstall, ni som bor häromkring borde fara dit och se grannlåten!   


Och ikväll fick jag äntligen tid att ta mej an Storstjärna och "stor" är hon, ett år och nästan "fullvuxen" ! Hon verkade

minnas allt vi tränat före betesgången...det hann bli lite skymmning innan vi kom ut för en liten tömkörningstur, men

det verkade hon inte bekymrad inför... stannade snällt utanför stalldörren så att jag kunde gå fram och prata med henne, när vi skulle iväg fick hon se hundarna som stod en bit bort och då blev hon lite misstänksam, men när Vilja och Molly började röra på sig då var det okey!

Det blev en kort premiärtur fram till rakabanan med Vilja i täten, sen vände vi tillbaks till stallet , halt framför stalldörren...slängde tömmarna över ryggen på henne och ledde in henne...superduktig tjej!  

Nu jobbar vi på och när det blir dags för att sätta på vagnen så hoppas jag att "mina två vapendragare" ställer opp!

"OM" hon inte hinner bli såld innan dess för hon är ju till salu, känns egentligen lite vemodigt att lägga ner sin själ i något som sedan någon annan ska dra nytta utav.  


Nu har jag väntat på Iréne   som skulle komma i söndags, men ännu har inte våran vet. dykt opp! Ja hon

kommer när hon kommer!

Det blir mörkt fort nu , Trolle longerade jag mitt på dan och han skötte sig bra i båda varven och högervarvet kändes fint och han kunde till och med böja sig lite inåt vilket har varit omöjligt, han har varit stel som en pinne!

Ett problem för mej med longeringen är att jag blir yr och ibland illamående, är en sån som definitivt inte kan åka karusell  försöker ha blicken framför hästen då går det lite bättre!


Tänk idag tittade solen  fram en stund, men framåt eftermiddagen kom det en regnskur!

Blir visst lite kallt inatt säjer Janne, igårkväll när jag var ut med hundarna då var det norrsken... det var så läckert, man kan stå hur länge som helst och blicka opp mot skyn och se hur det ändrar form och rör sig över himlen!  

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards