Älvbacka

Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av Yvonne - 6 oktober 2012 19:05

Här kommer det en bild från när Älvbacka Knekten klarade sitt premielopp! Visst ser han fin ut?
 

Av Yvonne - 6 oktober 2012 11:07

  Det blev inget montélopp för Moe idag på Vitsand, var ju väntat förståss, det blev inget vanligt kallblodslopp heller!

För varmbloden blev det både monté och vanliga poänglopp, det har ju regnat nåt förfärligt på morron riktiga

skurar    just nu är det uppehåll så jag hoppas att det håller tätt någotsånär tätt medan tävlingarna pågår därborti Vitsand ! Janne har farit dit för att titta så jag bad honom köpa med sig några paltar hem, det serveras ju

både hamburgare, fika och palt under tävlingarnas gång...

Släppte ut beteshästarna imorse när det såg lite ljusare ut, men nog har dom fått sig några kallduschar sen dess,

nåja det finns hästar som har det sämre.

Mjöner Stilig och hennes dotter är inte sambo längre, jag flyttade Stilig till egen box igårkväll och hon var mycket belåten.

Lillan gnäggade lite, men accepterade  nyordningen efter ett tag.

Tror nog att mor och dotter tycker det är skönt att slippa trängas i samma box ...    


Den stora "vårfloden" är på gång i alterälven, vattnet har börjat stiga som det brukar göra på våren, det är ju inte

klokt, vilken tur att jag hade fyra "bonushagar" för de  ordinarie är inte roliga att släppa in några hästar i just nu!


Verkar som om Kungen  har fått ledigt  från tävlandet , han går bara och myser i hagen   !

Janne tränar på med Kexet, vi var på Vitsand med henne i veckan, men det var ingen höjdare, visst ser hon käck ut

fast jag tyckte hon såg skuttig ut och hon knackade skor...å andra sida så  tror jag att hon är i en växtperiod för

hon är högre bak än fram!

Men det hör ju till "unghästperioden" att dom kan vara lite ojämna från en dag till en annan, igår såg hon kanonfin ut härhemma på banan och knackade inte alls skor...  

Trolle har jag kämpat på med, men jag tycker inte att det händer så mycket. Nu kommer "veten" Iréne opp och då

ska vi  gå igenom honom ordentligt. Det är så synd att han inte funkar för det är ju en underbar individ, gó och

världens snällaste och tillgiven till tusen!  

Moe har fått vara ledig de här regniga dagarna, konditionen är det inget fel på  och  något montélopp finns då inte detta år...och vanliga lopp  som passar är ju oxå sällsynta.

Stå på 40m tillägg är ju inte det ultimata för en häst som  inte längre är så motiverad utav att kämpa!

Han gick ju ändå en 26tid sista starten med Jens Nillsson i sulken.. vilket var positivt!  


Bolfaxa är iallafall riktigt på hugget och känns kanonfin "härhemma", vi har tränat på i regn och rusk och för

att få en ljusare "syn" i dessa grå dagar sätter jag på mej körglasögon med gula glas och då blir stunden man sitter i speedcarten genast trevligare och allt blir ljust och glatt!    


Fortsätter det att vara uppehåll från regnandet kanske jag tar en ridtur när Moe ätit lunch, Bolfaxa fick ett intevalljobb igår så hon är befriad från jobb idag, kanske hinner jag lägga på selen och se hur Storstjärna reagerar det var ju ett tag sedan sist.

Nu ska jag gå till stallet och slänga på täcken, lägga ut hö i hagarna och sedan får pållarna som är inne komma ut ett tag.

Ska se kallblodsloppet på V75, Stamping startar efter ett uppehåll, men ägarna är nöjda om han sköter sig och kanske får en matlapp säjer Sigbritt.    

Presentation

Fråga mig

7 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards